دهه فجر فرصتی برای پرداختن به دستاوردهای انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4119014
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
استاندار اصفهان بیان کرد:

دهه فجر فرصتی برای پرداختن به دستاوردهای انقلاب اسلامی است

استاندار اصفهان با بیان اینکه دهه فجر فرصتی است برای آنکه بگوییم چه بودیم و چه هستیم، گفت: اگر از این مهم غفلت کنیم، دشمن با بمباران اطلاعاتی باعث می‌شود قدر این گوهر گرانقدر را ندانیم و آن را از دست بدهیم.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان

به گزارش ایکنا، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در ویژه‌‎برنامه آغاز دهه فجر که امروز، ۱۲ بهمن‌ماه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر و ورود تاریخی امام(ره) به کشور، اظهار کرد: قطعا این انقلاب بی‌مانند که تفاوت‌های اساسی با سایر انقلاب‌های جهان دارد، بدون اراده خدا و مردم رخ نمی‌داد.

وی افزود: این ایام را ایام‌الله می‌گوییم، چراکه اراده خدا برای مردم ایران، متفاوت از سایر روزها رقم خورد و با پیشینه جنبش‌ها و تلاش‌‌های مردم از سال‌های دور که انباشته‌ای از تجربه و انتظار برای عدالت اجتماعی را به همراه داشت، پیشاهنگ شدن امام که الگویی از یک حرکت مردمی ترسیم کرد و پیشینه سیاهی که در دوران ستمشاهی اتفاق افتاده و کشور را به قعر دره ذلت انداخته بود، سبب پیروزی انقلاب شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این ایام، فرصتی است برای گفتن از آنچه بودیم و آنچه هستیم، تأکید کرد: اگر از این مهم غفلت کنیم، دشمن با بمباران اطلاعاتی باعث می‌شود قدر این گوهر گرانقدر را ندانیم و آن را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: رژیم شاهنشاهی در سیاست، فرهنگ و اقتصاد در اوج ذلت قرار داشت، چنانکه در خاطرات بسیاری از نزدیکان، اطرافیان و سردمداران رژیم پهلوی، این سرسپردگی، ذلت و بردگی نمایان است. در خاطرات هویدا آمده: «در خوزستان با باشگاهی مواجه شدم که بر تابلوی آن نوشته شده بود: ورود سگ و ایرانی ممنوع» یا در جای دیگری می‌نویسد: «در اتوبوس، اگر یک آمریکایی یا حتی سگ آمریکایی بود، ایرانی اجازه نشستن نداشت.» همچنین در خاطره‌ای دیگر، فرح به شاه درباره کنار گذاشتن اطرافیان و جاسوسان خارجی سفارش می‌کند و شاه می‌گوید ما چنین اختیاری نداریم.

مرتضوی با بیان اینکه سوخت کشتی‌ها، تجهیزات و هواپیماهای آمریکایی بدون هیچ‌‎گونه پرداخت و یا مجوزی از ایران مصرف می‌شد، افزود: در حوزه سلامت، کار را به جایی رسانده بودند که امیدی به توسعه بهداشت، خدمات درمانی و استفاده مردم از امکانات بهداشتی و پزشکی نبود، چراکه زیرساختی برای درمان وجود نداشت. پزشکان پاکستانی و هندی، مردم را درمان می‌کردند و کشور در اوج وابستگی بود. در حوزه دانش و علم و آگاهی نیز وضعیت بغرنج بود و ایران سهمی در تولید دانش و اختراعات نداشت، در حالی که امروز جایگاه ممتازی در همه حوزه‌ها دارد؛ کشوری که تأمین سیم خاردار برای آن مسئله بود، امروز برای استفاده از موشک‌های خود مورد اتهام است.

وی گفت: متوسط عمر مردم که به علت ضعف خدمات درمانی، ۵۰ سال بود، امروز با توسعه خدمات درمانی به ۷۵ سال رسیده است، ایران به یکی از قطب‌های درمانی منطقه تبدیل شده و در بعضی از پیچیده‌ترین بخش‌های بهداشت و درمان، جزو چهار یا پنج کشور اول است، اما هنوز هم بمباران اطلاعاتی دشمن دست از سر ما برنداشته و القای ناامیدی می‌کند. در دوران همه‌گیری کرونا نیز این بمباران اطلاعاتی دشمن به مردم القای ناامیدی می‌کرد و همین سلبریتی‌‎‎هایی که امروز ادعای دفاع از مردم دارند، در صف دریافت واکسن فایزر بودند و ادعا می‌کردند که ایران آب مقطر به مردم تزریق می‌کند، حال آنکه اوضاع امروز کاملا برعکس شده و کشورهای دیگر همچنان با بیماری درگیر هستند، ولی در کشور ما با تلاش مردم و مسئولان و همت و وحدت گروه‌های گوناگون این بیماری مهار شد؛ اگرچه هنوز باید مراقب بود، اما باید به این دستاوردها هم توجه کرد. 

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز بزرگترین شبکه توزیع گاز جهان در کشور ما وجود دارد، گفت: همه این‌ پیشرفت‌ها از ثمرات انقلاب اسلامی است که باعث ارتباط خوب مردم و مسئولان و چرخش قدرت شده است.

وی تصریح کرد: ارتباط با مردم، رسیدگی به مشکلات و مسائل آنها و در بین مردم بودن، از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنیم. در این ایام باید ضمن ترسیم آن دوران سیاه، امید دادن و ترسیم افق روشن این انقلاب که به انقلاب حضرت مهدی(عج) ختم خواهد شد، به شاخص‌ها و ویژگی‌هایی که باید در حوزه مدیریت برای جلب رضایت مردم رعایت شود نیز توجه و دقت کنیم.

یادآور می‌شود، در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده ایثارگران، مزار شهدا با حضور مسئولان، گلباران شد.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha