واکنش جامعه قرآنی به هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4119149
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

واکنش جامعه قرآنی به هتک حرمت قرآن

واکنش جامعه قرآنی به هتک حرمت قرآن، آغاز هفدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن، حرکت پنجمین کاروان قرآنی انقلاب و ... بخشی از مهم‌ترین اخبار طی هفته گذشته بودند.

رویدادهای هفتهبه گزارش ایکنا، واکنش‌ها به اهانت و هتک حرمت قرآن طی هفته گذشته در صدر اخبار قرار گرفت و نهادهای دولتی و تشکل‌های مردمی و قرآنی همراه با دیگر اقشار با صدور بیانیه‌های مختلف، انزجار خود را از این حرکت شنیع اعلام کردند.

از دیگر اخبار مهم این هفته که آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در آن قرار دارد نیز می‌توان به حرکت پنجمین کاروان قرآنی انقلاب اسلامی، آغاز هفدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن، حضور قرآنیان پیرو مکتب سلیمانی در جمع خانواده‌های شهدا و ... اشاره کرد. در ادامه مروری بر سرفصل مهم‌ترین اخبار این هفته داریم؛

جمعی از چهره‌های قرآنی کشور هتک حرمت قرآن را محکوم کردند

جمعی از استادان، فعالان و چهره‌های قرآنی کشور، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) و دیگر مقدسات را محکوم کردند. سیدمحسن موسوی‌بلده در این باره می‌گوید: به آتش کشیدن کتاب آسمانی مسلمانان، دقیقاً نشانه خشم ناشی از ضعف دشمن در عرصه مصاف جهانی فرهنگی است. الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه. ما معلمان و قاریان قرآن این حرکت مذبوحانه را بشدت تقبیح و محکوم می‌کنیم و اطمینان داریم که مسلمانان جهان در سایه تمسک به حبل الهی قرآن، از شراره‌های خشم کور دشمنان در امان خواهند بود و شعله‌های این آتش به زودی دامن خودشان را فرا خواهد گرفت. چشم به آن روز داریم.

آغاز حرکت پنجمین کاروان قرآنی انقلاب از شهرری

مراسم و محفل قرآنی آغازین حرکت پنجمین کاروان قرآنی انقلاب دوشنبه دهم بهمن با حضور عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی؛ مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی و جمعی از مدیران قرآنی شهرری و قاریان بین‌المللی با اجرای هادی صلحجو در آستان مقدس شیخ صدوق(ره) برگزار شد.

آغاز هفدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن

مراسم افتتاحیه هفدهمین نشست تخصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم بعدازظهر دوازدهم بهمن‌ماه در مجتمع امام خمینی(ره) با موضوع بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در محفل قرآنی طلیعه ماه مبارک رمضان برگزار شد.

جلسه هم‌اندیشی آزمون‌های حفظ در مهد قرآن برگزار شد

جلسات هم‌اندیشی و آموزشی در فضای مجازی و حضوری با مدیران شعب، کانون‌ها و مجامع مؤسسه مهد قرآن درباره نحوه برگزاری آزمون‌های حفظ دوره‌ای و طرح ملی حفظ عمومی برگزار شد.

قرآن کریم

آغاز ثبت‌نام دوره‌های جدید مقدمات تدبر در قرآن

حسین مختاری، عضو علمی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران از آغاز ثبت‌نام دوره‌های جدید مقدمات تدبر در قرآن خبر داد و گفت: این دوره‌ها جزء اولین دوره‌های سیر در کتاب‌های روش‌های تدبر در قرآن در مدرسه دانشجویی قرآن و عترت است و این کتاب‌ها با مقدمات تدبر در قرآن شروع می‌شود.

مجوز تدریس قبول‌شدگان نخستین فراخوان درس انس با قرآن صادر شد

مجوز تدریس قبول‌شدگان در آزمون کتبی و شفاهی اولین فراخوان درس انس با قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد.

قرآنیان پیرو مکتب سلیمانی در جمع خانواده‌های شهدای منطقه ۱۴ تهران

در پی دیدارهای هفتگی قرآنیان پیرو مکتب سلیمانی با خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای قاری، حافظ و معلم قرآن، جمعی از فعالان عرصه قرآنی در قالب جشن میلاد امام محمدتقی(ع) در مسجد شهید آیت‌الله بهشتی میدان نبرد تهران گرد هم آمدند.

ظرفیت بالای اتحادیه مؤسسات قرآنی و بی‌توجهی به اولویت‌ها

منصور آقامحمدی، پیشکسوت قرآنی و قائم مقام سابق اتحادیه مدغم قرآنی(اتحادیه منحل شده) در برنامه افق رادیو قرآن گفت:‌ با تمام احترامی که برای ۱۵ نفر عضو هیئت مدیره اتحادیه فعلی قائل هستم، اما اعتقاد دارم آنها به دنبال اولویت‌ها نبوده‌ و بیشتر کارهای هیجانی صورت گرفته است.

بهره‌مندی ۶۰ نفر از دومین دوره توانمندسازی مدیران امور قرآنی ارتش

سرگرد مصطفی تاج، مدیر امور قرآنی ارتش از برگزاری دومین دوره توانمندسازی مدیران امور قرآنی از ۸ تا ۱۱ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: دومین دوره توانمندسازی مدیران امور قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش به مدت چهار روز از هشتم بهمن‌ماه آغاز شد و تا سه‌شنبه، ۱۱ بهمن‌ماه در قم ادامه دارد.

ترجمه قرآن حجت‌الاسلام محسن قرائتی مجوز نشر گرفت

ابراهیم قربانی، مسئول نظارت بر ترجمه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تایید ترجمه قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی خبر داد.

راه‌اندازی فرهنگسرای قرآن در بندرعباس

عماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت هرمزگان با اشاره به برگزاری جلسه با رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن نوید خوش راه‌اندازی فرهنگسرای قرآن در این شهر در آینده‌ای نزدیک افزود: این فرهنگسرا در اختیار اتحادیه قرآنی و مؤسسات قرآنی سطح شهر بندرعباس به منظور برگزاری نمایشگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و گردهمایی‌ها و همایش‌ها قرار خواهد گرفت.

فعالیت مؤسسه قرآن و حدیث «معرفت» در شمال تهران

فعالیت مؤسسه قرآن و حدیث معرفت در شمال تهران، منطقه مینی‌سیتی از مردادماه سال ۱۴۰۱ همزمان با عید سعید غدیرخم با مدیریت محمدجواد جاوری، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشورمان در رشته قرائت ترتیل راه‌اندازی شده است.

گلایه از بی‌توجهی به مؤسسات قرآنی در بودجه ۱۴۰۲

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: با وجود رایزنی‌ و مذاکره با اعضای فراکسیون قرآن و جلسه با کمیسیون فرهنگی، اقتصادی و تلفیق مجلس، مبنی بر اینکه وضعیت اعتبارات مؤسسات مردم‌نهاد قرآنی در بودجه ۱۴۰۲ روشن باشد، اما هیچ توجه‌ای به این موضوع نشده است.

آغاز دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده کارکنان سپاه

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم زنگنه، رئیس سازمان فرهنگی خانواده کارکنان سپاه با اشاره به برگزاری مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده کارکنان سپاه گفت:‌ این مرحله از دهم تا دوازدهم بهمن‌ماه در شهر مشهد مقدس و با حضور ۱۳۷۶ نفر در جریان خواهد بود

ادامه ثبت‌نام جشنواره قرآنی وزارت علوم تا پایان بخش دانشگاهی

احسان خامنوی‌خیابانی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سیستمی شدن ثبت‌نام در سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم گفت:‌ ثبت‌نام سیستمی باعث می‌شود اطلاعات و تحلیل‌های دقیق‌تری در مورد دانشگاه‌ها، دانشجویان، رشته‌های جشنواره و ... به دست بیاید و تا پایان بهمن‌ماه منتظر حضور دانشجویان هستیم.

آغاز اردوی آموزشی مدرسان قرآن دوره ابتدایی

دانشگاه فرهنگیان به منظور آموزش روش تدریس قرآن به معلمان دوران ابتدایی، اردوی آمادگی را با حضور ۱۳۰ نفر از مدرسان قرآن در استان‌های قزوین و بوشهر آغاز کرده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha