آحاد جامعه باید از موارد مصرف مالیات‌ها در کشور آگاه شوند
کد خبر: 4119242
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری:

آحاد جامعه باید از موارد مصرف مالیات‌ها در کشور آگاه شوند

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم تصریح: اینکه آحاد جامعه از سرنوشت مالیات‌های اخذ شده در کشور مطلع شوند، یک امر ضروری و مهم است.

سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز ۱۳ بهمن‌ماه در دیدار مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم، اظهار کرد: «عدالت مالیاتی» موضوع بسیار مهمی است که دولت و دست‌اندرکاران این امر باید بیش از پیش به آن توجه داشته باشند تا حقی از مردم ضعیف تضییع نشود. اصول اخذ مالیات، باید براساس ثروت افراد تعیین شود و افراد برخوردار و صاحب ثروت بسته به میزان درآمد، مالیات بیشتری نسبت به طبقات ضعیف پرداخت کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: ضرورت دارد تا آحاد جامعه از بازخورد پرداخت مالیات و مصارف آن در جامعه نیز آگاه شوند؛ چراکه با دانستن این موضوع که پرداخت مالیات باعث احداث خیابان، پل و بوستان و ... در شهر و استان شده با طیب خاطر و میل بیشتری نسبت به پرداخت مالیات، اقدام می‌کنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ضرورت توجه به امر مولدسازی دارایی‌های دولت را مهم برشمرد و گفت: مصوبه سران قوا در خصوص مولد‌سازی، گامی مهم برای پویایی و استفاده بهینه از دارایی‌های دولت است که مورد تایید و حمایت ماست.

آیت‌الله حسینی بوشهری، حمایت و آمادگی خود را برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان چه در خصوص مولد‌سازی و چه درعرصه رفع مشکلات سرمایه گذاران استان، اعلام کرد و گفت: از همه دستگاه‌های مرتبط و به‌ویژه مدیریت استان می‌خواهیم که رونق اقتصادی را در استان پویاتر از همیشه، فعال نگه دارند.

در ابتدای این دیدار، مهدی فراهانی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در تشریح عملکرد وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم به تجربه موفق این وزارتخانه در خصوص اعطای تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به عنوان دبیر اعطای تسهیلات در استان‌های کشور، شیوه اصولی حذف ارز ترجیحی، توفیقات این وزارتخانه در خصوص درگاه ملّی مجوزها، ریل گذاری‌های اصولی برای مولد‌سازی اموال و دارائی‌های دولت و به اقدامات گمرکی، مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی این وزارتخانه اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha