ضرورت تسلط دانشجو معلمان به روش تدریس صحیح قرآن
کد خبر: 4119328
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

ضرورت تسلط دانشجو معلمان به روش تدریس صحیح قرآن

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه ما در تلاش هستیم در حوزه آموزش روش تدریس قرآن به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، مؤثر باشیم، گفت: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا دانشجویان امروز که معلمان آینده هستند، مسلط به روش صحیح تدریس قرآن شوند.

موسوی مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور

سیده فاطمه موسوی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت: اولین دوره تربیت مربی قرآن ویژه اعضای هیئت علمی و مدرسان درس قرآن در رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، با همکاری سازمان پژوهش و مؤلفان درس قرآن پایه اول تا ششم ابتدایی به میزبانی استان قزوین برگزار شد.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره، آموزش روش تدریس به دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدایی است چراکه این دانشجویان با ورودشان به آموزش و پرورش سهم بزرگی در آموزش قرآن ایفا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: شرکت کنندگان این دوره اعضای هیئت علمی هستند که از ۲۰ استان در پردیس‌های خواهران و برادران مسئولیت تدریس ۲ واحد درسی به نام آموزش قرآن در رشته آموزش ابتدایی را به عهده دارند.

وی تصریح کرد: نوع آموزش قرآن در مقطع ابتدایی اهمیت بسیاری دارد و به همین سبب در نظر داریم که با برگزاری این دوره‌ها دانشجو معلمان را برای تدریس این درس مسلط کنیم.

موسوی گفت: با برگزاری این دوره بازخورد خوبی از اساتید و شرکت کنندگان دریافت کردیم و خرسند هستیم که اولین گام برای برگزاری این دوره در دانشگاه فرهنگیان برداشته شده است. برگزاری چنین دوره‌هایی ضرورت دارد چراکه نیاز است دانشجو با اطلاعات علمی و روش تدریس صحیح قرآنی وارد حوزه آموزش شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار کرد: از ۲۰ استان حدود ۸۰ نفر در این دوره حضور داشتند و ۱۲ استان باقی مانده نیز هفته آینده در دوره‌ای که در بوشهر برگزار می‌شود حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم در حوزه آموزش روش تدریس قرآن به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، مؤثر باشیم و تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا دانشجویان امروز که معلمان آینده هستند، مسلط به روش صحیح تدریس قرآن شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید سربازان خاص امام زمان(عج) تربیت شوند و زمانی که برای تدریس وارد مدرسه می‌شوند خودشان را خادم قرآن بدانند و اگر همه ما قرآن را در تمامی کارها سرلوحه قرار دهیم قطعاً به موفقیت و تکامل دست خواهیم یافت؛ همچنین بهره‌گیری از کتاب آسمانی، تحقق تمدن نوین اسلامی را رقم می‌زند.

انتهای پیام
captcha