آغاز بیست‌ونهمین مسابقات بین‌المللی قرآن مصر با حضور 58 کشور + فیلم
کد خبر: 4119713
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

آغاز بیست‌ونهمین مسابقات بین‌المللی قرآن مصر با حضور 58 کشور + فیلم

بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن قاهره روز گذشته، دیروز، 15 بهمن با حضور بیش از 108 شرکت‌کننده از 58 کشور جهان آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، بیست ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روز گذشته با حضور محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر آغاز شد.

وی در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: بیست ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سرزمین مبارک مصر یک جشن قرآنی منحصر به فرد است که از شنبه تا چهارشنبه در قاهره عزیز برگزار می‌شود و آسمان جهان را روشن و فضای آن را نورانی می‌سازد.

وزیر اوقاف مصر به برخی رویدادهای همراه این مسابقه اشاره کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برپایی محافل قرآنی با حضور قاریان ارشد مصر به روایت حفص و ورش و محفل شبانه ابتهال در حاشیه مسابقات اشاره کرد.

شیخ جابر طایع، رئیس سابق حوزه دینی وزارت اوقاف نیز تصریح کرد: مسابقات قرآن کریم امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و از جمله تفاوت‌ها، حضور داوطلبانی از 58 کشور جهان و دو برابر شدن جوایز نقدی مسابقات است.

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری این مسابقات و همچنین حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای غیر عربی این امر را ناشی از گسترش حضور اسلام و قرآن در تمام کشورهای جهان توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha