کمیسیون اروپا به کمک مسلمانان روهینگیا می‌آید
کد خبر: 3558449
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

کمیسیون اروپا به کمک مسلمانان روهینگیا می‌آید

گروه بین‌الملل: کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است مبلغ 300 هزار یورو برای کمک به پناهجویان روهینگیا که از میانمار به مقصد بنگلادش فرار کرده‌اند، اختصاص داده است.

کمیسیون اروپا به کمک مسلمانان روهینگیا می‌آید
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Eurasia Review»، بیش از 30 هزار مسلمان روهینگیا از ترس خشونت‌های ارتش میانمار از این کشور فرار کرده و هزاران مسلمان بی‌خانمان روهینگیا در تلاش برای رسیدن به بنگلادش هستند.
اتهامات علیه ارتش میانمار بسیار جدی و شامل جدی‌ترین موارد نقض حقوق بشر از جمله کشتار جمعی، تجاوز، غارت و سوزاندن روستاهای مسلمانان است که بسیاری از مسلمانان روهینگیا را به خروج اجباری از این کشور وادار کرده است.

گرچه بنگلادش مسلمانان روهینگیا را پناهجو نمی‌داند و به دنبال وضع سیاست‌هایی برای جلوگیری از ورود آن‌ها به خاک این کشور است؛ اما مسلمانان روهینگیا همچنان به سمت این کشور همسایه فرار می‌کنند.

یکی از مقامات سازمان ملل به تازگی اعلام کرد که ایالت راخین در غرب میانمار شاهد کمپین سیستماتیک نیروهای میانماری برای پاکسازی مسلمانان روهینگیا است.

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است مبلغ 300 هزار یورو برای کمک به پناهجویان روهینگیا که از میانمار به مقصد بنگلادش فرار کرده‌اند، اختصاص داده است.

رومن ماچکر، رئیس بخش کمک‌های بشردوستانه کمیسیون اروپا گفت: بیشتر خانواده‌های روهینگیا که از میانمار خارج شده‌اند بدون هیچ چیزی به بنگلادش می‌رسند و نیاز مبرم به کمک‌ دارند. کمک‌های کمیسیون اروپا شامل برآوردن نیازهای اولیه و حمایت روانی از پناهجویان است.

اقلیت مسلمان روهینگیا یکی از مظلوم‌ترین اقلیت‌های جهان نامیده شده است.
مطالب مرتبط
captcha