ظهر دلنشین پدر و پسر قرآنی خانواده «تسویه‌چی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3577614
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

ظهر دلنشین پدر و پسر قرآنی خانواده «تسویه‌چی» برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: ظهر دلنشین میرزاحسن و محمدتقی تسویه‌چی، پدر و پسر قرآنی فردا در محل خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم ظهر دلنشین «میرزاحسن تسویه چی» و «محمدتقی تسویه‌چی» روز شنبه، 7 اسفندماه با حضور خانواده ایشان، اساتید قرآنی و جمعی از دوستانش در محل خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.
مرحوم محمدتقی تسویه‌چی، ۲۳ آبان‌ماه سال ۱۳۴۹ در محله خانی‌آباد تهران به دنیا آمد. پدرش میرزاحسن تسویه‌چی که خود مربی قرآن بود زمانی که علاقه وی را به تلاوت‌های استاد عبدالباسط فهمید، آموزش فرزند خردسالش را آغاز کرد و برای تکمیل علم قرائت به جلسات قرآن استاد مولایی پیوست.
محمدتقی تسویه چی
مرحوم تسویه‌چی طی جلسه‌ای در حضور مقام معظم رهبری و در محل مسجد کرامت مشهد مقدس، آیه ۲۱ سوره حشر را «لَوْ أَنزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَّرَأَیْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْیَةِ اللَّهِ...» به تقلید از سبک استاد عبدالباسط تلاوت می‌کند تا از همان روز جایگاهی برای خود نزد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باز کند و تلاوت‌ها‌ در محضر ایشان ادامه داشته باشد و البته معظم‌له نیز پیگیر احوالات محمدتقی باشد. چنانکه بعدها از لقب «دوست کوچک من» برای محمدتقی استفاده و او را اینگونه خطاب می‌کنند.
محمدتقی تسویه چی
محمدتقی، اولین قاری نوجوانی است که صدای خوش او و اذان جاودانه‌اش در دهه ۶۰ از صدا و سیما پخش می‌شد. وی نیمه شعبان سال ۱۳۷۰ برابر با 30 بهمن‌ماه در اثر سانحه تصادف به دیار باقی شتافت.
یادآور می‌شود، مراسم ظهر دلنشین «مرحوم محمدتقی تسویه‌چی» در راستای نکوداشت و تجلیل از این چهره قرآنی کشور از ساعت 10 در محل خبرگزاری ایکنا واقع در خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک ۸۵ برگزار می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۰۹:۱۲
0
0
برگزاری از این دست مراسم و جلسات افزایش پیدا کند خیلی مفید و ارزشمند است
captcha