رادیو گردشگری استان مرکزی در انتظار حمایت مالی
کد خبر: 3579420
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
فراهانی تأکید کرد:

رادیو گردشگری استان مرکزی در انتظار حمایت مالی

گروه فرهنگی: قائم مقام صدا و سیمای استان مرکزی گفت: اگر دستگاه‌ها در بحث تامین اعتبار برای تولید برنامه‌های رادیویی مشارکت داشته باشند می‌توانیم رادیو گردشگری را در ایام نوروز، راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مرتضی ماستری فراهانی، قائم مقام صدا و سیمای استان مرکزی، در جلسه کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امورفرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرائی خدمات سفر استان که امروز، سه‌شنبه 10 اسفندماه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد گفت: استان مرکزی ظرفیت عظیم فرهنگی و تاریخی کشور است اما متأسفانه تاکنون آنطور که باید این ظرفیت‌ها به کشور معرفی نشده است.
وی در ادامه گفت: استان مرکزی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که خوشبختانه آموزش‌وپرورش با ظرفیت اسکان مناسبی که دارد توانسته در کنار هتل‌ها نسبت به پذیرش گردشگران در تابستان و ایام نوروز اقدامات مناسبی انجام دهد.
فراهانی تصریح کرد: در تمام فصول سال به ویژه در ایام نوروز باید توجه ویژه‌ای به رونق صنایع دستی و گردشگری شود، برای محقق شدن این مهم باید از ظرفیت بخش خصوصی به نحو مطلوب استفاده کرد و در کنار آن باید با برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری استان را به عموم مردم معرفی کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه صدا و سیمای استان ظرفیت مناسبی برای اطلاع رسانی برنامه‌ها و خدمات دستگاه‌ها در نوروز  دارد گفت: تمام دستگاه‌ها می‌توانند با ارائه برنامه‌های خود و معرفی یک نماینده، اطلاع رسانی مناسبی از فعالیت‌های خود داشته باشند، قرار است این کمیته ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی و خدمات دستگاه‌ها را معرفی کند.
وی گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز مسافرین زیادی از استان عبور می‌کنند، رادیو می‌تواند به عنوان ظرفیت بسیار بالا در معرفی استان و جذب مسافران نوروزی عمل کند، ما از لحاظ نیروی انسانی و طراحی، هیچ مشکلی برای تولید برنامه‌ها نداریم اما در بحث تولید برنامه نیاز به منابع مالی داریم که اگر دستگاه‌ها در این امر با صدا و سیما مشارکت داشته باشند می‌توانیم رادیو گردشگری را در ایام نوروز برای مسافران راه‌اندازی کنیم.
فراهانی اظهار کرد: در واحد سیما ظرفیت تولید برنامه 3 الی 4 ساعته در روز را داریم، نزدیک به 16 ساعت پخش برنامه داریم، در رادیو، 24 ساعته برنامه‌ پخش می‌شود که می‌توانیم در این فضا در طول روز 7 الی 8 ساعت برنامه تولیدی داشته باشیم.
قائم مقام صدا و سیمای استان مرکزی در پایان بیان کرد: برنامه‌های ویژه نوروز از 24 اسفندماه شروع شده و تا پایان نوروز ادامه دارد برای این ایام برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و... با رویکرد معرفی مفاخر و شناسایی ظرفیت‌های استان در نظر گرفته شده است.
captcha