پایان ثبت نام جشنواره قرآنی وزارت بهداشت/ رشد 100 درصدی با استقبال کم‌نظیر کارکنان
کد خبر: 3580708
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
بحرالعلوم خبر داد:

پایان ثبت نام جشنواره قرآنی وزارت بهداشت/ رشد 100 درصدی با استقبال کم‌نظیر کارکنان

گروه مسابقات: رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به پایان ثبت نام بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: در این دوره شاهد رشد 100 درصدی تعداد ثبت نام کننده‌ها نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به پایان یافتن زمان ثبت نام بیست و دومین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت، گفت: زمان ثبت نام برای حضور دانشجویان، کارکنان و اساتید در این جشنواره تا پایان وقت روز گذشته 14 اسفندماه بود.
وی با اشاره به اینکه بازه ثبت نام برای حضور در جشنواره حدود سه ماه بوده است، در مورد علت گستردگی این بازه زمانی افزود: با توجه به اینکه می‌خواستیم همکاران در مراکز بتوانند جذب بیشتری از مخاطبان داشته باشند، تصمیم گرفته شد تا زمان ثبت نام سه ماهه باشد.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از اهداف ما در این جشنواره جذب حداکثری و هدف مهم‌تر دیگر نیز برگزاری کیفی فعالیت‌های قرآنی است. هدف دیگر نیز تاثیرگذاری فرهنگی بر روی دانشجویان از طریق برگزاری برنامه‌های قرآنی و جشنواره است که امیدوارم به آن دست پیدا کنیم.
بحرالعلوم خاطرنشان کرد: در مورد اولین هدف که جذب حداکثری بوده است، به لطف الهی به موفقیت رسیده‌ایم، سال گذشته شاهد رشد 67 درصدی شرکت کنندگان نسبت به سال قبل‌تر بودیم و امسال نیز با توجه به اینکه هنوز آمار روز آخر به صورت کامل احصاء نشده است، اما شاهد رشد بیش از 100 درصدی شرکت کنندگان بوده‌ایم.
وی در ادامه در مورد جزئیات بیشتری از آمار ثبت نام کنندگان در این دوره از جشنواره، بیان کرد: در بخش کارکنان شاهد ثبت نام بیش از 32 هزار کارمند بوده‌ایم، همچنین در بخش دانشجویی بالغ بر 17 هزار نفر و در بخش اساتید نیز 1600 نفر ثبت نام کرده‌اند.  
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اذعان کرد: با توجه به اینکه هر فردی می‌تواند در بیست و دومین دوره جشنواره در سه رشته ثبت نام کند، این افراد بدون تکرار بوده و در واقع تک رشته‌ای هستند، اگر بخواهیم تعداد ثبت نامی‌ها را بر اساس نفر رشته حساب کنیم، بالغ بر 65 هزار نفر رشته ثبت نامی داشته‌ایم. بنابر این تا روز پایانی جشنواره شاهد ثبت نام 50 هزار دانشجو، کارمند و استاد و 65 هزار نفر رشته بوده‌ایم.
بحرالعلوم با اشاره به اینکه در این دوره نزدیک به 40 رشته در هشت بخش آوایی، معارف، کتابخوانی، پژوهشی، فناوری، هنری، ادبی و نشریات را شاهد خواهیم بود، گفت: در این دوره بیشترین ثبت نام کننده مربوط به رشته معارف و سیره معصومین(ع) بوده است. همچنین در بخش آوایی یا شفاهی نیز بیشترین تعداد ثبت نامی‌ها را داشته‌اند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به میزان استقبال دانشگاه‌ها از جشنواره نیز اشاره و اذعان کرد: دانشگاه مشهد با بیش از 8000 ثبت نام کننده بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و در ادامه دانشگاه‌های شیراز با 6000 و دانشگاه اردبیل با 3000 در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین دانشگاه‌های گلستان و کرمانشاه نیز تعداد ثبت نامی مطلوبی داشته و در جایگاه بعدی قرار دارند.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی برای توجه به قرآن بسیار بیشتر از اینها هست، افزود: ضمن قدردانی از این رشد اما باید بگوییم که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، وزارت بهداشت در حال حاضر حدود 190 هزار نفر دانشجو دارد که یکی از اهداف ما جذب همه آنها به فعالیت‌های قرآنی است. با توجه به حضور 190 هزار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی و ثبت نام بیش از 17 هزار نفر در جشنواره حدود 8 یا 9 درصد دانشجویان در جشنواره حضور دارند.
بحرالعلوم با تأکید بر اینکه تلاش ما این است هر سال دو و نیم درصد به تعداد دانشجویان حاضر در جشنواره اضافه کنیم، گفت: البته این را نیز باید مد نظر داشته باشیم که تنها فعالیت قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی بحث جشنواره نیست و فعالیت‌های متنوع دیگری نیز وجود دارد که چون در بحث جشنواره آمار ثبتی وجود دارد، به نظر می‌رسد که تنها این تعداد از دانشجویان در جشنواره حضور می‌یابند.
وی خاطرنشان کرد: برای جذب حداکثری دانشجویان به جشنواره و برای اینکه کمترین ریزش بین ثبت نام و حضور در جشنواره را شاهد باشیم، از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم تا بیشترین همکاری را با دانشجویان، اساتید و کارکنان داشته باشیم.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود به استقبال بسیار مطلوب کارکنان از جشنواره اشاره کرد و گفت: دلیل رشد کلی تعداد ثبت نامی‌ها در جشنواره را در امتیازاتی که برای کارکنان در نظر گرفته‌ایم بوده است و در ادامه نیز پیشقدم شدن همکاران و اساتید دانشگاه برای حضور در جشنواره از دیگر عوامل رشد 100 درصدی تعداد ثبت نامی‌ها می‌دانیم، ‌ضمن اینکه دانشجویان عضو کانون‌های قرآن و عترت فعال‌تر شده و آنها نیز وارد شده‌اند.
بحرالعلوم در پایان با اشاره به اینکه در دوره بیست و دوم جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت برای اولین بار شاهد برخی رشته‌ها خواهیم بود، گفت: از جمله این رشته‌ها می‌توان به بخش نشریات و رشته پرسمان اشاره کرد.
مطالب مرتبط
captcha