نحوه آموزش قرآن در اوکراین/ مدرسه‌ یا استاد ماهری وجود ندارد
کد خبر: 3594745
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

نحوه آموزش قرآن در اوکراین/ مدرسه‌ یا استاد ماهری وجود ندارد

کانون خبرنگاران نبأ: قاری اوکراینی بیان کرد: برای آموزش قرآن مدرسه‌ و یا استاد ماهری وجود ندارد و بیشتر در مساجد است و هر کس مایل باشد با تلاش خودش باید قرآن را یاد بگیرد.

عبد الله رحیم اوف، قاری اوکراینی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به معرفی خود پرداخت و گفت: من عبدالله رحیم اوف در رشته قرائت سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ایران به عنوان نماینده کشور اکراین در ایران حاضر شدم. 

وی با اشاره به نحوه آموزش قرآن در کشور خود، اظهار کرد: در کشور اوکراین مکان‌هایی مانند دارالقرآن وجود دارد که متکفل آموزش قرآن هستند، در کنار این مکان‌ها در مساجد نیز قرآن آموزش داده می‌شود متأسفانه برای آموزش قرآن مدرسه‌ و یا استاد ماهری وجود ندارد و بیشتر در مساجد است و هر کس مایل باشد با تلاش خودش باید قرآن را یاد بگیرد.

وی ادامه داد: من با شرکت در این مکان‌ها توانستم قرآن را در طول 12 سال یاد بگیرم و در خدمت قرآن باشم همچنین اکنون در حال حفظ کردن قرآن هستم و این توفیق نصیبم شده که می‌توانم در رشته قرائت در کشورم تدریس کنم.

ثمره این مسابقات را چه می‌دانید؟

این قاری قرآن کریم تصریح کرد: در ایران قرآن جایگاه بالایی دارد و این‌طور که من متوجه شدم مراکز آموزشی خاصی برای آموزش حفظ، قرائت و یا تفسیر قرآن وجود دارد که این امر موضوع بسیار خوبی است و امتیاز بالایی برای ایران محسوب می‌شود. همچنین اینکه ایران توانسته این مسابقات عظیم را برگزار کند بسیار شگفت‌انگیز است، این عمل سبب نزدیکی مسلمانان و قرآنیان می‌شود و ما با دیدن هم‌کارانمان در کار قرآنی می‌توانیم از تجربیات یکدیگر مطلع شویم و در کشورهایمان استفاده کنیم که به نظرم این موضوع مهم‌ترین ثمره و نتیجه این مسابقات است.

ایرانیان واقعاً مهمان نواز هستند

این قاری اوکراینی به مهمان نوازی ایرانیان نیز اشاره و بیان کرد: من در مسجد الرحمه اوکراین با این مسابقات قرآنی که در ایران برگزار می‌شود، آشنا شدم و از زمانی که وارد ایران شدم بسیار مورد احترام و استقبال مردم این شهر قرار گرفتم؛ واقعا ایرانیان مهمان نواز هستند و من از همه مسئولان، هتل داران و مترجمان ایرانی سپاسگزارم.

زینب رحیمی


captcha