اصل با قرآن و همراه قرآن بودن است
کد خبر: 3592677
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
معتمدی:

اصل با قرآن و همراه قرآن بودن است

کانون خبرنگاران نبأ: نماینده کشور ایران در رشته حفظ قرآن کریم بیان کرد: اصل با قرآن و همراه قرآن بودن است هرچند بنده در مقامی نیستم که بخواهم توصیه و یا نصیحتی داشته باشم ولی در کل می‌توانم بگوییم هرکسی که با قرآن مأنوس باشد قرآن بهترین دوست و رفیق او خواهد بود و هیچ کجا همنشینی بهتر از قرآن پیدا نمی‌کند.

موسی معتمدی نماینده کشور ایران در رشته حفظ قرآن کریم در سی و چهارمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا؛ نبأ خود را اینگونه معرفی کرد: متولد سال ۱۳۶۷ قم هستم و تا پیش از ازدواج ساکن قم بودم اما اکنون در اصفهان ساکن هستم، البته پدر و مادرم اصالت اصفهانی دارند. سال سوم راهنمایی بودم که برادرم مهدی پیشنهاد حفظ قرآن را به من داد و من در همان زمان با کمک برادران و پدرم به همراه حسین به مؤسسه جامعةالقرآن رفتیم و یک ساله نزد اساتیدی مانند «سیدتقی امام جمعه» و استادی به نام «ابواسحاق» که عراقی بود حفظ قرآن را به اتمام رساندیم. خانواده ما هشت پسر دارد که چهار برادر حافظ کل قرآن هستیم برادر بزرگ‌تر ما آقا مهدی از همه زودتر حافظ شد و استاد ما هست و حسین در سال 92 در مسابقات بین المللی ایران نفر اول شدند احمد نیز چندین رتبه کشوری دارند و برادران دیگر هم نیز مشغول حفظ هستند.

وی با بیان اینکه روزی مبعث، موعد مسابقه‌اش بود، عنوان کرد: در مرحله مقدماتی به لطف خداوند با 3 نمره اختلاف نفر اول شدم که در این مرحله هم به توفیق خداوند امید دارم تا انشاالله مایه افتخار کشورم باشم هرچند که این دوره در کشور خودمان است و آرامش و استرس کمتری داریم.

سطح مسابقات ایران را در مقایسه با دیگر کشورها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این حافظ قرآن کریم در مقایسه سطح مسابقات ایران با کشورهای دیگر تصریح کرد: در ایران سطح و کیفیت برگزاری مسابقات نسبت به دیگر کشورها بسیار بهتر و دقیق‌تر است. بنده سال گذشته برای مسابقات به کشور روسیه رفته بودم کلا دو بخش در رشته حفظ داشتند با پنج داور که هر پنج نفر در همه بخش‌ها نمره می‌دادند و خیلی تخصصی نبود ولی در ایران پنج بخش حسن حفظ، صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتدا داریم که در هر کدام از این زمینه‌ها دو یا سه داور هستند که به صورت تخصصی و دقیق نمره می‌دهند.

نقطه ضعف و قوت

معتمدی بیان کرد: چون در این دوره، چند مسابقه با هم در حال برگزاری است از کیفیت مسابقات کم کرده به طور مثال بخش فینال حذف شده و چه بسا که برای ما اینگونه راحت‌تر باشد ولی باز هم این موارد مانعی برای شرکت ما در این مسابقات نیست و به لطف خداوند موفق خواهیم بود.

در ایران عدالت برقرار است

وی ادامه داد: در این کشور همه داوران در تلاش هستند که قاری به حق خودش برسد و عدالت را برقرار کنند حتی ما هم که ایرانی هستیم تخفیف و یا امتیازی نداریم و اگر غلط بخوانیم از امتیازمان کم می‌کنند.

نماینده ایران در این دوره از مسابقات در رشته حفظ اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی ایران را هر کسی فقط یک بار می‌تواند شرکت کند و بنده غیر از این مسابقه، مسابقات کشوری و داخلی بسیاری شرکت کردم و رتبه و مقام‌های بسیاری به لطف خداوند کسب کرده‌ام.

وی در پایان جمله‌ای برای تشویق جوانان داشت و گفت: اصل با قرآن و همراه قرآن بودن است هرچند بنده در مقامی نیستم که بخواهم توصیه و یا نصیحتی داشته باشم ولی در کل می‌توانم بگوییم هرکسی که با قرآن مآنوس باشد قرآن بهترین دوست و رفیق او خواهد بود و هیچ کجا همنشینی بهتر از قرآن پیدا نمی‌کند.

زینب رحیمی

captcha