شرکت در مسابقات حفظ قرآن همراه با فرزند 9 ماهه‌
کد خبر: 3595582
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

شرکت در مسابقات حفظ قرآن همراه با فرزند 9 ماهه‌

کانون خبرنگاران نبأ: یکی از شرکت کنندگان در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان، کودک 9 ماهه خود را نیز از کشور عمان با خود همراه آورده بود و اذعان داشت: تمام تلاشم را می‌کنم تا پسرم ایوب را که هم اکنون 9 ماه دارد با قرآن آشنا کنم و او هم یک حافظ و یا قاری قرآن شود.

اسماء خمیس همراه با کودک 9 ماهه‌اش از کشور عمان در رشته حفظ در مسابقات بین المللی قرآن بانوان شرکت کرد و در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ اظهار کرد: اسماء خمیس هستم در کشور عمان زندگی می‌کنم در دوران کودکی 5 جزء از قرآن را حفظ کردم ولی به طور جدی از 7 سال پیش حفظ را شروع کردم؛ استاد خاصی نداشتم و خودم به تنهایی و به کمک خدا قرآن را حفظ کردم و در مسابقات حفظ 20 جزء اردن رتبه دوم را کسب کردم و برای اولین بار در ایران در مسابقات بین المللی شرکت کردم.

این بانوی قرآنی تصریح کرد: در میان اعضای خانواده‌ام، خواهرم نیز حافظ قرآن است که روی من اثر مثبتی داشت و من نیز تمام تلاشم را می‌کنم تا پسرم ایوب را که هم اکنون 9 ماه دارد با قرآن آشنا کنم و او هم یک حافظ و یا قاری قرآن شود.

وی ادامه داد: مطمئناً وقتی پای قرآن در میان باشد هر کشور و یا شهری که برای قرآن برنامه‌ایی را اجرا می‌کند زیبا و قشنگ است و نمی‌شود گفت که کدام یک بهتر بوده است اما در ایران سطح مسابقات خوب بود اخلاق خوب مترجمین، برنامه‌هایی که در هتل برایمان داشتند، تعدد داوران که داوری را بهتر و سهل‌تر کرد را می‌توان از نقات قوت مسابقات و البته شلوغی، ازدحام جمعیت که باعث عدم تمرکز شرکت کنندگان شد را از نقات ضعف این مسابقات عنوان کرد که البته این موضوع طبیعی است.

این حافظ قرآن ضمن اشاره به سطح بالای مسابقات ایران بیان کرد: سطح مسابقات در ایران بسیار بالا و پیشرفته است و داوران این دوره از مسابقات شرکت کنندگان را بسیار دقیق ارزیابی کردند. الحمدالله مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند و از وقتی وارد ایران شدم با وجود همراه داشتن کودک 9 ماهه اصلا احساس خستگی و سختی نکردم وجود بچه در این مسابقات سختی‌های خاص خودش را داشت ولی قرآن همه سختی‌ها را آسان می‌کند.

وی در پایان خطاب به جوانان گفت: هر کسی که قرآن را حفظ کند خداوند در زندگی بسیار به او کمک می‌کند کلاً معجزات قرآنی شامل افرادی این کتاب مقدس را می‌خوانند می‌شود حفظ یا قرائت فرقی ندارد درک و فهمیدن مطلب و استفاده از آن در زندگی مهم‌تر است.

زینب رحیمی
captcha