حفظ قرآن با طعم شیرینی
کد خبر: 3594759
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

حفظ قرآن با طعم شیرینی

کانون خبرنگاران نبأ: قرآن خواندن را از 6 سالگی شروع کردم یادم میاد یک شیرینی فروشی بود که من و دوستانم به آنجا می‌رفتیم من سوره یاسین را می‌خواندم و شیرینی فروش به من و دوستانم شیرینی می‌داد.

فاطمه بیات، حافظ کل قرآن کریم از کشور ترکیه در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ بیان کرد: حفظ قرآن را از 11 سالگی شروع کردم و موفق شدم طی یک سال این مهم را به سرانجام برسانم. قرآن خواندن را از 6 سالگی شروع کردم یادم میاد یک شیرینی فروشی بود که من و دوستانم به آنجا می‌رفتیم من سوره یاسین را می‌خواندم و شیرینی فروش به من و دوستانم شیرینی می‌داد که دوستانم برای اینکه بیشتر شیرینی بگیرند مرا تشویق می‌کردند و می‌گفتند: فاطمه بخون، فاطمه بخون.

مادرم مشوق حافظ شدنم است

بیات که در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم حضور داشت ادامه داد: برای اولین بار است که در مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت کردم قبل از ایران فقط در مسابقات دانشگاهی و منطقه‌ایی حضور داشتم که در کشور ترکیه رتبه دوم را کسب کردم. در خانواده‌ام غیر از خودم خواهرم نیز حافظ قرآن است که پدر و مادرم البته مادرم بیشتر به دلیل اینکه استاد قرآن است مشوق و راهنمای ما در این راه بودند من در این راه استادان زیادی از جمله: خانم فاطمه بایاجی داشتم.

بیات در رابطه با سطح مسابقات ایران در مقایسه با کشور ترکیه اظهار کرد: لهجه زبان ترکی کمی با زبان عرب‌ها متفاوت است و هیئت داوران اساس داوری را بر لهجه عربی گذاشته‌اند و این در رقابت یک تفاوتی ایجاد کرده و در این شرایط این مسابقات برای ما و هر کس دیگری که غیر عرب باشد سخت است.

ایرانی‌ها مردمانی خوش قلب هستند

این قاری ترکیه‌ایی در رابطه با مهمان نوازی ایرانیان بیان کرد: ایرانی‌ها مردمان خوش قلب و خوش‌رویی هستند هر بار که ما را می‌بینند به صورتمان لبخند می‌زنند و من از این روحیه واقعا تشکر می‌کنم.

بیات در تشویق جوانان به قرآن خواندن گفت: اگر همه ما مسلمان هستیم پس یک کتاب واحد داریم که باید آن را به بهترین شکل بخوانیم، بفهمیم و عمل کنیم و اگر به سراغ علم‌های دیگر هم برویم قرآن جای خودش است که باید همگان مخصوصاً جوانان آن را یاد بگیرند و اجرا کنند همه باید به سراغ شغل‌ها بروند ولی اساس شغل‌ها و علم‌ها قرآن است.

زینب رحیمی

captcha