با صوت استاد منشاوی حافظ شدم
کد خبر: 3595160
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

با صوت استاد منشاوی حافظ شدم

کانون خبرنگاران نبأ: مهمترین مشوق من در حفظ قرآن برادر و خواهرم بودند که هر دو نیز قاری قرآن هستند اما معلم و استادم را استاد منشاوی می‌دانم که با صوت ایشان توانستم قرآن را یاد بگیرم.

زینب عدنان محمد حسن از کشور عراق نفر سوم نخستین دوره مسابقات بین المللی حفظ قرآن بانوان در گفت وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ گفت: در کربلای معلی زندگی میکنم و از کودکی حفظ قرآن را شروع کردم. بیشترین مشوق من در حفظ قرآن برادر و خواهرم بودند که هر دو نیز قاری قرآن هستند. معلم و استادم را استاد منشاوی می‌دانم که با صوت ایشان توانستم قرآن را یاد بگیرم و برای اولین بار در مسابقات بین المللی شرکت کنم البته قبلاً در سطح استانی کربلا و کشوری عراق در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم شرکت کردم که رتبه اول و دوم را کسب کردم.

سطح مسابقات بسیار بالا بود

وی سطح مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: از کشور ایران برای مهمان نوازی و استقبال گرم‌شان تشکر می‌کنم. همه اساتیدی که بخش داوری را اداره می‌کردند در سطح بسیار بالایی بوده و عادلانه قضاوت کردند؛ همچنین حضور یک داور از کشور عراق در زمینه صوت و لحن امید مضاعفی را در دل ما پدید آورد.

این حافظ قرآن تصریح کرد: از آنجایی که این مسابقات برای اولین بار است در سطح بین المللی برگزار می‌شود سطح بالا و خوبی دارد که با نظارت و تلاش بیشتر انشاالله بهتر هم خواهد شد البته زن در جوامع نقش بسیار مهمی دارد و این خیلی مهم است که بتوانیم چنین مسابقاتی را برای بانوان برگزار کنیم و مهم‌تر اینکه داوران آن هم خانم باشند؛ این جای شکرگزاری دارد.

نقش مسابقات در اتحاد شیعه و سنی

وی اظهار کرد: این مسابقات سبب ایجاد وحدت بین شیعه و سنی خواهد شد به‌طور مثال همین که همه مهمانان اعم از شیعه و سنی در یک هتل و کنار هم دارند معاشرت دارند قطعاً اثر بسیار زیادی در نزدیک شدن این افراد به یکدیگر خواهد داشت.

این حافظ قرآن در جمله پایانی خود به جوانان گفت: جوانان باید رابطه‌شان را با قرآن بیشتر کنند و سعی به حفظ آیات قرآن داشته باشند زیرا که این کتاب راهنمای آنها در زندگی خواهد بود.

زینب رحیمی

captcha