2501 رشته محل حذف شده دانشگاه آزاد مورد تایید است/ تمدید زمان انتخاب رشته ارشد
کد خبر: 3613830
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

2501 رشته محل حذف شده دانشگاه آزاد مورد تایید است/ تمدید زمان انتخاب رشته ارشد

گروه دانشگاه: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: در بررسی کمیته ویژه ارزیابی دانشگاه آزاد، ۳۹۹ رشته محل را واجد استانداردهای لازم ندانسته و این رشته محل‌ها را به ظرفیت صفر رساندیم و بقیه آن یعنی ۲۵۰۱ رشته محل در سایت دانشگاه azmoon.org قرار داده و زمان انتخاب رشته آزمون کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اخیرا خبرهایی مبنی بر حذف حدود ۳ هزار کدرشته محل دانشگاه آزاد از دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد منتشر شد که طبق اعلام مسئولین این دانشگاه و بر اساس اسنادی که از سوی دانشگاه آزاد به وزارت علوم ارائه شد، قرار شد این رشته‌ها بررسی شود و در صورت واجد شرایط بودن مجوز پذیرش به آ‌ن‌ها ارائه شود.

پس از این کش و قوس‌ها، وزارت علوم در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر گونه گسترش مراکز آموزش عالی و تصویب رشته‌ها منوط به احراز شرایط و شاخص‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی بوده و مقرر شده این روند در مورد کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعم از دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی اعمال شود. به این ترتیب صرفا به رشته‌هایی که دارای مجوز از شورای گسترش باشند، ظرفیت پذیرش دانشجو داده می‌شود.
آماده دریافت مستندات و درخواست‌ها
در این بیانیه آمده: وزارت علوم تا کنون ضمن توجه به کلیه توافق‌های به عمل آمده بر اساس ضوابط و مقررات تعیین شده و بر اساس اصول همکاری‌های همه جانبه با دانشگاه آزاداسلامی، سیاست‌های تعیین شده را اعمال و درخواست‌های مختلف دانشگاه آزاداسلامی را مورد بررسی قرار داده و اتخاذ تصمیم کرده است. بدیهی است از این پس نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حفظ آرمان‌های متعالی وزارت علوم و ارتقای کیفیت آموزشی و با نگاهی واقع‌بینانه در این راستا گام برداشته و آمادگی خود را جهت دریافت مستندات و بررسی کلیه درخواست‌های گذشته و جدید دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌دارد تا پس از بررسی، نتیجه را به واحدهای مربوطه جهت اجرا اعلام کند.
۲۵۰۱ رشته محل حذف شده دانشگاه آزاد مورد تایید است/ تمدید زمان انتخاب رشته ارشد
همچنین علی‌محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال مذاکرات مثبت و سازنده‌ای که مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و مقامات و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشتند؛ پیرو دستورات وزیر محترم علوم جلسه‌ای با آقای دکتر خدایی، معاون محترم وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور داشتیم. در این جلسه مقرر شد بر اساس مصوبات مجلس محترم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و آئین‌نامه هیات دولت و آخرین مصوبات هیات ۳ نفره پیش‌بینی شده در قانون، کلیه رشته‌های مصوب در قبل از اسفندماه سال ۱۳۹۴ یعنی زمان تصویب قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تحمیلی که بر اساس ماده واحده تایید رشته‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب ۶۷/۲/۱۴ و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب ۶۸/۸۱۲ عمل شده قانونی و پایدار است.
بر این اساس در جلسات متعدد کمیته ویژه ارزیابی دانشگاه آزاد ۳۹۹ رشته محل را واجد استانداردهای لازم ندانسته و این رشته محل‌ها را به ظرفیت صفر رساندیم و بقیه آن یعنی ۲۵۰۱ رشته محل در سایت دانشگاه azmoon.org قرار داده شد.
ضمن دعوت از دانشجویان برای انتخاب رشته به جوانان عزیز و علاقه‌مند به ادامه تحصیلات عالی این اطمینان را می‌دهیم که ان‌شاءالله با همکاری و همدلی همکارانمان در وزارت علوم چنین مشکلاتی دیگر بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم پیش نیامده و امیدواریم خدمات اساتید، مدیران و روسا و خدمتگزاران صدیق دانشگاه آزاد مورد قبول درگاه ذات اقدس احدیت و مردم و جوانان بزرگوار و مقام معظم رهبری قرار گرفته و با تاییدات ریاست محترم هیات موسس و هیات امنا جناب آقای دکتر ولایتی همکاری سازنده و تبادل نظر مسئولین دانشگاه آزاد، دولت محترم و وزارت علوم ادامه خواهد داشت و ما از هیچ کوششی در راستای کیفی کردن این بزرگترین دانشگاه جهان که یک سرمایه ملی و اسلامی است، دریغ نخواهیم کرد.
وی در بیانیه خود اعلام کرد: برنامه‌هایی نظیر؛ نظم آموزشی در سیستم و ارتقای کیفیت اعضای هیات علمی، پیاده‌سازی سامانه نظارت جامع یکپارچه، شناسایی دانشجویان نخبه و درخشان، بکارگیری اساتید دارای استعدادهای ویژه و بورسیه کردن آنها، برقراری ارتباط با دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی و ...، از جمله برنامه‌هایی است که قویا پیگیری خواهیم کرد.
۲۵۰۱ رشته محل حذف شده دانشگاه آزاد مورد تایید است/ تمدید زمان انتخاب رشته ارشد
علیرضا رهایی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از جذب اعضای هیئت علمی به بدنه دانشگاه خبر داد و گفت: شرایط آموزشی در رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مناسب است. بیش از هزار عضو هیات علمی جذب شده‌اند و پرونده‌های زیادی نیز در دست بررسی است و به زودی به بدنه علمی دانشگاه وارد می‌شوند و شرایط علمی واحدها نیز در حال بهبود است. بر این اساس وضعیت موجود را بررسی می‌کنیم تا با وزارت علوم به یک نتیجه‌گیری مناسب برسیم.
تمدید زمان انتخاب رشته آزمون کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد
رهایی همچنین اعلام کرد: تمدید انتخاب رشته آزمون کارشناسی‌ارشد دانشگاه نیز به همین خاطر انجام شده است تا دانشجویان بدون دغدغه انتخاب رشته کنند. امیدواریم تا پایان هفته یا اوایل هفته بعد وضعیت رشته محل‌های دانشگاه نهایی شود. بنابراین زمان مناسبی هم برای داوطلبان در نظر گرفته شده است و خوشبختانه وقت کم نخواهد بود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازیچه
|
Germany
|
۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۱۱:۴۶
0
1
یعنی هر دم ازین باغ بری میرسد ..خداوکیلی ببین چه جوری با اعصاب و روان یه سری بدبخت و گرفتار با هزینه های میلیونی بازی میشه ؟؟؟؟مگه دانشگاه آزاد زیر نظر وزارت علوم نیست ..چرا قبل از انتشار دفترچه در سالهای قبل نظارت کافی بر اون صورت نگرفت که حالا با جذب هزاران دانشجوی گرفتارو بدبخت که آخرین کورسوی امیدشون همین تحصیله رو اینجوری به سخره بگیرید ؟؟؟دیروز سر پرست دانشگاه آزاد بیانیه میده میگه حل شده تا خوشحال میشیم سازمان سنجش بیانیه میده که حل نشده ...دیگه آشفته بازار تر از این داریم ؟؟؟ من مشغول به تحصیل در یکی از همین رشته هام که حالا دم پایان نامه فهمیدم رشته ام مجوز نداره ...به خداوندی خدا و به قرآن قسم که من از حق خودم نمیگذرم و اون دنیا سر پل صراط جلوی راه تمام مسئولینی که اینجوری من و خانواده و هزاران نفر آدم بی گناه و گرفتار و زجر دادن میگیرم ...
captcha