امام خمینی(ره) انقلاب را با حکمت و قاطعیت مدیریت کرد
کد خبر: 4124917
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
حجت‌الاسلام طاهری خرم‌آبادی:

امام خمینی(ره) انقلاب را با حکمت و قاطعیت مدیریت کرد

رئیس مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) گفت: شخصیتی بزرگ و فقیهی سترگ مانند امام خمینی(ره) از دل حوزه برآمده است و انقلاب اسلامی را با حکمت ، قاطعیت و دوراندیشی مدیریت کرده است.

سیدمجتبی ظاهری خرم آبادیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی طاهری خرم‌آبادی، رئیس مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره)، شامگاه هشتم اسفند در نشست علمی «امام خمینی(ره) و تحول در حوزه‌های علمیه» که به مناسبت سالروز ورود امام خمینی(ره) به شهر قم و در مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امام خمینی در دهم اسفند ماه سال 1357 به قم تشریف آوردند و نزدیک به 11 ماه در همین مکان تشریف داشتند و آن برهه، برهه تثبیت نظام و مدیریت بحران‌های سخت نظام به دست امام انجام شد که از جمله آن‌ها انتخابات و رأی به جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ملاقات‌های عمومی و خارجی امام، احکام، بیانیه‌ها و نامه‌ها تقریباً هم وزن 9 سال بعد رهبری ایشان است؛ حدود هزار ملاقات در این محل داشتند که شاید 655 ملاقات عمومی و 335 ملاقات هم خصوصی بود.

طاهری خرم‌آبادی تأکید کرد: این دوره حدود 11 ماه و مدیریت امام، دوره بسیار قابل تدبر بوده و جای تأمل است. تردیدی نیست که انقلاب برآمده از حوزه علمیه است و شخصیتی بزرگ و فقیهی سترگ مانند امام از دل این حوزه برآمده است و این انقلاب را با حکمت، قاطعیت و دوراندیشی مدیریت کرده است.

وی افزود: امام فرمودند که فقه تئوری واقعی اداره انسان‌ها از گهواره تا گور است؛ همچنین در تعبیر دیگری فرمودند که حکومت فلسفه عملی فقه است؛ همان فقهی که اداره انسان‌ها را عهده‌دار است و در اینجا وظیفه حوزه علمیه با در کنار هم گذاشتن این جملات روشن خواهد شد که مسئولیت سنگینی است.

استاد حوزه علمیه گفت: در این محل، 11 سال است که مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) تشکیل شده است تا عهده‌دار تبیین مبانی فقهی حضرت امام(ره) باشد و چنین مرکزی در قم نبود.

وی افزود: آقای حاج سیدحسین خمینی در سال 1389 این مطلب را به آقای طاهری خرم‌آبادی ارائه کرد و ایشان هم کار را بسیار خوب دانست و در نهایت تأسیس شد و تاکنون صدها طلبه در سطح خارج در آن به تحصیل پرداخته‌اند و آراء فقهی و رجالی و اصولی امام تبیین و تدریس شده است.

طاهری خرم‌آبادی افزود: روال مدرسه تمرکز بر آراء امام در سطح خارج و کتاب‌های خودنگاشته امام اعم از فقهی، رجالی و اصولی و ... است که امیدواریم این مدرسه بتواند از این به بعد توفیق بیشتری داشته باشد و راه امام را با توفیق تام بپیماید.

انتهای پیام
captcha