دیدار کاروان «شوق تلاوت» با علمای اعلام نجف
کد خبر: 3581131
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

دیدار کاروان «شوق تلاوت» با علمای اعلام نجف

گروه فعالیت‌های قرآنی: اعضای کاروان شوق تلاوت روز گذشته پس از ورود به نجف اشرف به دیدار علمای اعلام رفتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به عراق، کاروان شوق تلاوت روز گذشته، 15 اسفندماه پس از ورود به نجف اشرف به دیدار علمای اعلام رفتند.
در این دیدار آيت‌الله العظمی اسحاق‌ فياض، ضمن بيان توصيه‌های اخلاقی به تشريح تبعات برخی رذائل اخلاقی نظير دروغ و غيبت پرداخت.
همچنين در ديدار ديگری، آيت‌الله العظمی سيدمحمدسعيد طباطبایی حكيم با ابراز خرسندی از فعاليت ستاد شوق تلاوت، توصيه‌هايی به نوجوانان قاری ابراز كرد.
وی در ادامه پس تلاوت یكی از قاريان نوجوان با تمجيد از فعاليت در حوزه تلاوت، تصريح كرد: به تلاوت اكتفا نكنيد و تلاوت را مقدمه‌ای برای عمل به قرآن بدانيد.
آيت‌الله حكيم فهم آموزه‌های قرآن و عمل به آن را هدفی بزرگ برشمرد كه بايد به طور خاص مورد توجه همه به خصوص قاريان باشد.
وی در ادامه به شرح نكته‌ای اخلاقی از قرآن پرداخت و گفت: در بسياری از آيات قرآن پس از توصيه به دوری از شرك، به احترام نسبت به والدين تأكيد شده است.
یادآور می‌شود، محفل انس با قرآن كاروان شوق تلاوت در جوار حرم اميرالمؤمنين(ع) نیز برگزار شد.
همچنين گزارش ایکنا حاکی است؛ محفل ديگری در حرم ميثم تمار در كوفه برگزار شد و قاريان نوجوان در اين محفل به تلاوت آياتی از كلام الله مجيد پرداختند. در اين مراسم كه با حضور توليت حرم ميثم تمار برگزار شد، پس از پايان محفل، كاروان شوق تلاوت به كارگاه ساخت ضريح وارد شدند و ضمن زيارت از ضريح جديد نيز بازديد كردند. ساخت اين ضريح در مراحل پايانی است و به زودی رونمایی می‌شود.
تصاویر ذیل مربوط به محفل قرآنی شهر کوفه است.

captcha