هنر ‌مسئولان استفاده صحیح از ابزار در جهت ترویج مفاهیم قرآنی است
کد خبر: 3611434
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
حجت‌الاسلام محمدی:

هنر ‌مسئولان استفاده صحیح از ابزار در جهت ترویج مفاهیم قرآنی است

گروه جامعه: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برای ترویج مبانی و مفاهیم قرآنی با وزارت‌خانه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم، گفت: البته این به هنر ما مسئولان بر می‌گردد که چگونه و با چه ابزار موثری بتوانیم مفاهیم دینی و قرآنی را ترویج کنیم تا مخاطب از آن استقبال کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا)، با اشاره به اهمیت ارتباط با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی-تبلیغی در پیشبرد و ترویج مبانی قرآنی در جامعه گفت: تجربه نشان داده است که هر مقداری نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند و از ظرفیت و توان همدیگر استفاده کنند، کارها بهتر و باقدرت‌تر انجام می‌شود.

وی افزود: در این شرایط است که مردم هم می‌توانند استفاده و بهره‌برداری بیشتری از مفاهیم و مبانی قرآنی داشته باشند. در حوزه وقف و سازمان اوقاف هم این‌چنین است و ما برای بهره‌برداری بیشتر مردم از مفاهیم قرآنی و اجرای امینانه نیات واقفان، تصمیم گرفته‌ایم در حوزه‌های مختلفی که جزو وظایف ما است، با دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی تفاهم‌نامه‌ داشته باشیم و بتوانیم به‌صورت مشارکتی کارمان را پیش ببریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این فعالیت‌ها منحصر به دستگاه‌های فرهنگی تبلیغی نیست؛ ازاین‌رو سازمان اوقاف تلاش می‌کند با سایر حوزه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت و معدن و با همه دستگاه‌ها این‌چنینی ارتباط کاری برقرار کند و  با همه آن‌ها هم تفاهم‌نامه تنظیم و امضا کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: در این مسیر با بنیاد مسکن، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه‌ و شهرسازی تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم؛ به تجربه ثابت‌شده این روند کار خوب و خداپسندانه‌ای است که می‌تواند در  پیشبرد برنامه‌های سازمان اوقاف و برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرانی در جامعه و عمل به نیات واقفان مؤثر باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که این برنامه‌های تا چه حد می‌تواند در نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی مؤثر باشد، گفت: آن مقداری که ما ‌از افراد مختلف خارج از مجموعه و در بین مردم سؤال کرده‌ایم، از این کار اظهار رضایت می‌کردند و این طبیعی است که اگر ما بتوانیم آیات قرآن و مفاهیم قرآنی را در مقابل دیدگان عموم جامعه قرار دهیم یقیناً همه مردم از آن‌ها استفاده خواهند کرد و اثر خودش را بر زندگی آن‌ها خواهد گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف با بیان اینکه همه مردم ما قرآن را دوست دارند و به مفاهیم آن توجه دارند، اظهار کرد: مردم فطرتاً، به‌ مسائل دینی و قرآنی علاقه دارند و در برخورد با رویداد‌هایی همچون کمپین سبک زندگی قرانی که از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان آن در حال برگزاری است، استقبال نشان می‌دهند؛ البته این به هنر ما مسئولان برمی‌گردد که چگونه و با چه ابزار مؤثری بتوانیم مفاهیم دینی و قرآنی را ترویج کنیم تا مخاطب ما از آن استقبال کند.
captcha