هدف دانشگاه معارف قرآن و عترت تربیت نیروی مبلغ و کارآمد است
کد خبر: 3722455
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

هدف دانشگاه معارف قرآن و عترت تربیت نیروی مبلغ و کارآمد است

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی- دانشجویی دانشگاه معارف قرآن و عترت گفت: هدف محوری دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان تربیت نیروی مبلغ و کارآمد برای تبلیغ معارف قرآن و عترت است.

علی عابدی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: ایده تاسیس دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان در سال 1368 و از طرف مرحوم حاج شیخ مهدی مظاهری و پس از بازگشت ایشان از سفر مکه مکرمه مطرح شد. وی در آن سفر با دیدن فعالیت منسجم دانشگاه‌های اهل سنت در زمینه علوم و معارف قرآن، انگیزه لازم را برای تاسیس یک دانشگاه قرآنی در ایران کسب کرد.
وی افزود: ایده مرحوم حاج آقای مهدی مظاهری در همه این سال‌ها به صورت پله به پله ارتقاء یافته است، یعنی ابتدا دارالقرآن کریم اصفهان تشکیل و در مرحله بعد به دانشگاه آموزش عالی آزاد ارتقاء یافت و در مراحل بعدی به دانشکده معارف قرآن و عترت و پس از آن به دانشگاه معارف قرآن و عترت تبدیل شد.
معاون فرهنگی- دانشجویی دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که سه سال پیش با اعضای هیات رئیسه و هیات امناء دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان داشتند، دو سیاست را سرمشق فعالیت این دانشگاه معرفی کردند؛ یکی اینکه ایشان فرمودند دانشجویان را باسواد تربیت کنید و صرفا به خواندن چندکتاب آکادمیک در قالب کادر دانشگاه کفایت نکنید.
عابدی ادامه داد: دومین توصیه مقام معظم رهبری، الزام ایفای نقش جهانی دانشگاه معارف قرآن و عترت بود، به‌طوری که ایشان فرمودند کاری کنید دانشجویان فراتر از فعالیت‌های داخل دانشگاه در جامعه جهانی موفق به ایفای نقش شوند.
وی اظهار کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه تا حدود زیادی تخقق پیدا کرده است، به طوری که ما توانسته‌ایم هر ساله با ارائه کیفیت آموزشی خوب، حد نصاب تعداد کلاس‌ها را حفظ و با بهره‌گیری از اساتید خبره در کادر آموزشی دانشگاه، یک فضای علمی جدی را بر دانشگاه حاکم کنیم. دانشگاه معارف قرآن و عترت در میان دانشگاه‌های کل کشور توانسته به رتبه چهارم از نظر ارتقاء تعداد دانشجو از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد دست پیدا کند.
معاون فرهنگی- دانشجویی دانشگاه معارف قرآن و عترت افزود: اکنون تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در خارج از کشور شعبه‌های علمی تاسیس کرده‌اند و درحال برگزاری کلاس‌های مختلف هستند. در زمینه ایفای نقش بین‌المللی دانشگاه نیز درصدد افزایش سطح سواد زبان انگلیسی دانشجویان هستیم.
وی تصریح کرد:هدف محوری دانشگاه معارف قرآن و عترت مبنی بر تربیت نیروی مبلغ و کارآمد برای تبلیغ معارف قرآن و عترت است، اما اکنون به لحاظ علمی نتوانسته‌ایم با سایردانشگاه‌ها درفضای علمی و پژوهشی اتصال و ارتباط برقرار کنیم، یعنی دانشجویان و اساتید این دانشگاه در زمینه ارسال مقاله در نشریات علمی اقدام کرده‌اند، اما متاسفانه کادر علمی و پژوهشی دانشگاه علوم معارف و قرآن در زمینه مکاتبات بین دانشگاهی، پژوهش و ارتباطات علمی با سایر دانشگاه‌ها موفق نبوده‌ است.
انتهای پیام

captcha