برخی به دنبال سوءاستفاده از دفاع مقدس هستند/ دفاع مقدس، تجلی خودباوری ایرانیان بود
کد خبر: 3844599
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

برخی به دنبال سوءاستفاده از دفاع مقدس هستند/ دفاع مقدس، تجلی خودباوری ایرانیان بود

گروه سیاست و اقتصاد ـ فرمانده سابق پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: هر حرکت مثبتی که در زمینه‌های مختلف انجام شود، برخی افراد در تلاش برای سوءاستفاده از آن در جهت منافع خود برمی‌آیند. دفاع مقدس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دفاع مقدس، تجلی خودباوری ایرانیان بود

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش، فرمانده سابق پایگاه هوایی شهید بابایی، در گفت‌و‌گو با ایکنا اصفهان، درباره مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس، اظهار کرد: آنهایی که تصور می‌کردند بدون حضور مستشاران خارجی و نیروهایی که تسهیلات در اختیارمان قرار دهند، توانایی اداره جنگ و دفاع از مرزهایمان را نداریم، در دفاع مقدس خلاف تصورشان ثابت شد و این نکته را می‌توان مهمترین دستاورد دفاع مقدس دانست. اگر به جنگ‌های گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم در هر کدام از آنها قطعه‌ای از خاکمان را از دست دادیم و دفاع مقدس تنها جنگی بود که دشمن نتوانست ذره‌ای از خاک ما را تصرف کند.

وی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای مهم دفاع مقدس، خودباوری نیروهای خودی بود. نیمی از کسانی که در آن زمان در نیروهای مسلح خدمت می‌کردند، بر این تصور بودند که بدون حضور نیروهای خارجی توانایی حفظ کشور وجود ندارد، کما اینکه در زمان شروع جنگ سی درصد نیروها اعلام آمادگی کرده بودند و ما در روز دوم جنگ توانستیم 200 فروند هواپیما را به پرواز درآوریم که 140 فروند از آنها از مرز خارج شد و حدود چهار تا پنج ماه نیروی ویژه عراق را فلج کرد، به گونه‌ای که هیچ تحرکی نتوانست انجام دهد.

فرمانده سابق پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان تصریح کرد: مهمترین پیام دفاع مقدس این بود که ما حضور نیروهای بیگانه را در مرزهای کشورمان نمی‌توانیم تحمل کنیم. آنها ادعا می‌کنند که حضورشان در منطقه خلیج فارس باعث تأمین امنیت می‌شود، ولی ما در دفاع مقدس ثابت کردیم که حضور آنها نه تنها باعث تأمین امنیت نمی‌شود، بلکه ناامنی به همراه دارد و ما با حضور نیروهای جان بر کف خودمان می‌توانیم از مرزهایمان به خوبی دفاع کرده و علاوه بر آن، امنیت منطقه را نیز تأمین کنیم.

قدرت نظامی پشتوانه سیاست است
امیر روزخوش با بیان اینکه سیاست باید قدرتی پشت خود داشته باشد، گفت: اگر کشوری قدرت نظامی نداشته باشد، نمی‌تواند سیاست و تفکر خود را حاکم کند. دکترین جمهوری اسلامی دکترین دفاعی است و ما در دفاع مقدس ثابت کردیم که قصد کشورگشایی نداریم، ولی اجازه تعرض به خاک خود را نیز نمی‌دهیم و قدرتش را داریم. اگر این قدرت را نداشته باشیم، نمی‌توانیم پای میز مذاکره بنشینیم، همه گونه محکوم می‌شویم؛ ولی زمانی که متوجه شوند ما صاحب این قدرت هستیم، نیروی نظامی مکفی در اختیار داریم و می‌توانیم امنیت را تأمین کنیم، آن وقت سیاست ما نیز مشابه قدرت نظامی‌مان خواهد بود و راحت‌تر می‌توان آن را به دیگران دیکته کرد.

وی بیان کرد: در زمان آغاز جنگ تحمیلی، شرایط کشور به گونه‌ای نبود که بتواند خودش را در یک جنگ درگیر کند و در واقع جنگ به ما تحمیل شد. در آن زمان انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود، ما در حال بازسازی کشور بودیم و آمادگی جنگ را نداشتیم؛ بنابراین کسانی که تصور می‌کنند خود ما به بروز جنگ دامن زدیم تا چیزی را به دست آوریم، باید بدانند دامن زدن به جنگ نه تنها هیچ دستاوردی برای ما به همراه نداشت، بلکه باعث می‌شد تا بسیاری از آورده‌های خود را نیز از دست بدهیم.

برخی به دنبال سوءاستفاده از دفاع مقدس هستند

فرمانده سابق پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان ادامه داد: بعد از آزادسازی خرمشهر، عراق باید به عنوان تجاوزگر و آغازکننده جنگ شناخته می‌شد. ما باید به دنیا اثبات می‌کردیم که نه قصد جنگ داشتیم و نه شروع‌کننده آن بودیم و اگر در آن برهه می‌خواستیم جنگ را به پایان برسانیم، نمی‌توانستیم حرف خود را به کرسی بنشانیم، کما اینکه در آن زمان هنوز بعضی از نقاط کشور در تصرف دشمن بود و پاکسازی کامل انجام نشده بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز بعضا از دفاع مقدس استفاده‌های نادرست و سوءاستفاده‌های سیاسی نمی‌شود، گفت: قطعا همین‌طور است. هر حرکت مثبتی که در زمینه‌های مختلف انجام شود، برخی افراد در تلاش برای سوءاستفاده از آن در جهت منافع خود برمی‌آیند. دفاع مقدس نیز از این قاعده مستثنی نیست و عده‌ای برای اینکه به نحوه اداره کشور و ایمان مردم نسبت به آن ضربه بزنند، مسائلی را در خصوص دفاع مقدس مطرح می‌کنند، ولی هیچ گواهی برای آن ندارند و صرفا حربه‌ای است تا ذهنیت و تفکر جوانان را به سمت‌وسوی مورد نظرشان منحرف سازند. جنگ پدیده مطلوبی نیست و پیامدهای بسیار مخربی دارد. عده‌ای می‌خواهند از این قضیه برای به اثبات رساندن تفکر خودشان سوءاستفاده کنند، ولی اگر در مورد دفاع مقدس با دقت مطالعه و تحقیق کنند، متوجه اشتباهات خود می‌شوند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۱:۵۷
0
0
دفاع مقدس نه تجلی خودباوری بلکه دین باوری و اخلاص و ارادت نسبت به امام بود
captcha