رویکرد سازمان اوقاف گسترش مسابقات قرآن در عرصه هنر است
کد خبر: 3849091
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۵
عباس سلیمی:

رویکرد سازمان اوقاف گسترش مسابقات قرآن در عرصه هنر است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مشاور قرآنی سازمان اوقاف گفت: این سازمان سعی دارد تا نگاهی عمیق و همه‌جانبه به قرآن داشته باشد و مسابقات را در موارد دیگری مانند هنر و کتابت قرآن گسترش دهد.

اداره اوقاف سعی دارد تا نگاهی عمیق و همه جانبه به قرآن داشته باشدبه گزارش ایکنا از اصفهان، عباس سلیمی، مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، روز گذشته، 19 مهرماه، در مراسم اختتامیه چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اصفهان، اظهار کرد: اصفهان شهر علم و فضیلت است و با برگزاری این مسابقات برگ زرینی به کارنامه قرآنی مردم اصفهان اضافه شد.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: «اگر خواهان یک زندگی سعادتمندانه در دنیا، پایانی مانند شهیدان و بودن در سایه امنیت در قیامت هستید قرآن را در دستور کار زندگی خود قرار دهید». ایشان همچنین به امام علی(ع) می‌فرمایند: قرآن را بیاموز و به دیگران نیز آموزش بده، چراکه خداوند به ازای هر حرفی که آموزش می‌دهی به تو پاداش زیادی می‌دهد و اگر در راه آموزش قرآن از دنیا بروی فرشتگان بر مزار تو طواف می‌کنند».

مشاور قرآنی سازمان اوقاف افزود: قرآن کتابی جهانی است و خداوند در آن مردم دنیا را مورد خطاب قرار می‌دهد و امروز بسیار خوشحالم که افرادی از اقلیت‌های دینی نیز در این جلسه حضور دارند.

سلیمی بیان کرد: سازمان اوقاف سعی دارد تا نگاهی عمیق و همه‌جانبه به قرآن داشته باشد و مسابقات قرآن را در موارد دیگری مانند هنر و کتابت قرآن گسترش دهد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مزار هر یک از امامزادگان مدفون در این سرزمین باید یک قطب فرهنگی باشد و تلاش ما نیز این است که بتوانیم این کار را انجام دهیم. استان اصفهان در زمینه فعالیت‌های قرآنی وضعیت بسیار خوبی دارد و تحقق این اهداف با همکاری مردم و علاقه‌مندان به قرآن امکان‌پذیر است و امیدواریم بتوانیم فرمایشات قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده عملی کرده و زندگی همه ما در همه شئون قرآنی باشد.

انتهای پیام
captcha