واگذاری 10 هزار هکتار زمین وقفی به کشاورزان کم درآمد
کد خبر: 3855134
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶

واگذاری 10 هزار هکتار زمین وقفی به کشاورزان کم درآمد

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 10 هزار هکتار زمین وقفی توسط واقفان به صورت وقف در اختیار افراد کم درآمد و گذاشته شده تا از این طریق امرار معاش خود را تامین کنند.

واگذاری 10 هزار هکتار زمین وقفی به کشاورزان کم درآمدبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان امروز سه‌شنبه 14 آبان‌ماه در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: وقف به معنای متوقف کردن و مانع هدر رفتن سرمایه است.

وی افزود: وقف کارکردهای گسترده‌ای دارد. مقام معظم رهبری فرمودند باید به علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عزت ملی، سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه شود، به همین دلیل وقف در این ارکان کارکرد دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: امروزه مسائل و مشکلات اقتصادی از دغدغه‌های مهم جامعه به شمار می‌رود که این موضوع تاثیر و تبعات خاصی به همراه دارد، به طور مثال آسیب‌های اجتماعی ناشی از مسائل اقتصادی است.

بلک ادامه داد: اکنون بین 9 تا 10 هزار هکتار زمین وقفی در سطح استان اصفهان وجود دارد که توسط واقفان به صورت وقف در اختیار افراد کم درآمد و بی بضاعت گذاشته شده تا از این طریق با ایجاد اشتغال، امرار معاش خود را تامین کنند.
‌وی به کارکرد وقف در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: وقف می‌تواند در فضای مجازی میزان سرمایه‌گذاری را به حداقل و از طرفی میزان بهره‌وری را به حداکثر برساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: اکنون حدود ۲ هزار فقره موقوفه فاقد سند در استان وجود دارد که ارزش آن، ۱۰ هزار میلیارد تومان است. برای جلوگیری از تصرفات و از بین رفتن این موقوفات و سنددار کردن آ‌ن‌ها، نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

انتهای پیام
captcha