ارجاع بهبودیافتگان کرونا به نقاهتگاه اصفهان متوقف شد
کد خبر: 3893002
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶

ارجاع بهبودیافتگان کرونا به نقاهتگاه اصفهان متوقف شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از توقف ارجاع و پذیرش بهبودیافتگان از بیماری کرونا در مرکز نقاهتگاه باغ ابریشم اصفهان خبر داد و گفت: امکان گذراندن دوران نقاهت این افراد در بیمارستان‌ها فراهم شده است.

ارجاع بهبودیافتگان کرونا به نقاهتگاه اصفهان متوقف شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آرش نجیمی در خصوص توقف ارجاع بهبود یافتگان کرونا به نقاهتگاه اصفهان افزود: در چند روز اخیر به‌دلیل کاهش تراکم بیماران و افزایش ترخیص، در بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان ظرفیت خالی ایجاد شده و بدین ترتیب امکان ارجاع بیماران بهبود یافته برای گذراندن دوران نقاهت در خود بیمارستان‌ها فراهم گردیده است.

وی با بیان اینکه با رعایت دستورهای بهداشتی و تلاش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کادر درمان، جلوی تراکم شدید بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گرفته شد، اظهار کرد: همین امر باعث شد تا زمینه دریافت خدمات دوران نقاهت داخل همین مراکز ایجاد شود.

نجیمی با اشاره به اینکه نقاهتگاه‌ها برای زمانی استفاده می‌شوند که امکان نگهداری بیماران در بیمارستان‌ها به دلیل تراکم زیاد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با وجود آماده‌سازی چند مکان در استان اصفهان برای راه‌اندازی نقاهتگاه، فقط نقاهتگاه باغ ابریشم در شهرستان فلاورجان در غرب اصفهان فعال شد.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری، ۲۰۶ بهبود یافته از کرونا در مرکز نقاهتگاه باغ ابریشم در غرب اصفهان پذیرش و مراقبت شدند، تاکید کرد: در زمان حاضر بهبودیافته ای در این مرکز اقامت ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا با علائم حاد تنفسی بستری شده در بیمارستان‌های استان ( به جز کاشان و آران و بیدگل) در زمان حاضر را ۸۲۵ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha