اندیشه‌ورزی در فعالیت‌های قرآنی تابع ضمانت اجراست
کد خبر: 4017212
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
یک فعال قرآنی:

اندیشه‌ورزی در فعالیت‌های قرآنی تابع ضمانت اجراست

مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان گفت: تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در اتحادیه مؤسسات قرآنی استان زمانی مفید خواهد بود که نتایج و تصمیمات حاصل از آن ضمانت اجرایی داشته باشد.

حسین خاکساری مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان

حسین خاکساری، مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان، اظهار کرد: تشکیل این هیئت طی بخشنامه‌ای به اتحادیه ابلاغ شده و ظاهراً مخصوص بانوان است و هر چند از جزئیات این بخشنامه اطلاع ندارم، ولی می‌توانم بگویم اندیشه‌ورزی زمانی مفید خواهد بود که نتایج و تصمیمات حاصل از آن ضمانت اجرایی داشته باشد. معمولاً در چنین جلسات و محافلی، افراد دور هم نشسته، صحبت می‌کنند و راهکار ارائه می‌دهند، ولی بعد همه چیز به حال خود رها می‌شود.

وی افزود: بارها نشست‌هایی شبیه هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شده و گفت‌وگوهایی شکل گرفته است، ولی باید هدف از تشکیل این هیئت، اعضای آن و سازوکارهای مربوطه مشخص شود و مورد بررسی قرار گیرد و از همه مهم‌تر اینکه، چه سازوکاری برای ضمانت اجرای آن در نظر گرفته شده است. این هیئت‌ها معمولاً ضمانت اجرایی ندارد و این موضوع باید از طریق دستگاه‌های حاکمیتی و متولیان فعالیت‌های قرآنی پیگیری شود، تا وقت و هزینه‌ای که صرف این کار می‌شود، نتیجه عینی به دنبال داشته باشد.

مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان بیان کرد: در بخشنامه مربوطه، موضوع بودجه نیز باید در نظر گرفته شده باشد، به‌خصوص اگر قرار است فعالیت تحقیقاتی و میدانی انجام شود؛ ضمن اینکه برای اجرای هر تصمیم و مصوبه این هیئت نیز به بودجه نیاز است.

خاکساری ادامه داد: مجمع مؤسسات قرآنی استان بیش از 10 سال است که تشکیل می‌شود و ماهی یک بار جلسه برگزار می‌کند، ولی چون واجد قدرت اجرایی نیست، بیشتر حالت همفکری و اتاق فکر دارد و کارهای اجرایی به اتحادیه سپرده شده که آن هم با مشکل بودجه مواجه است. در مجموع، اگر ضمانت اجرایی برای هیئت اندیشه‌ورز وجود نداشته باشد، فقط نوعی دورهمی و گفت‌وگو خواهد بود و بعد هم همه چیز به حال خود رها می‌شود.

انتهای پیام
captcha