تمسک به قرآن کریم؛ راهکار برون‌رفت از شرایط نابسامان فرهنگی
کد خبر: 4052528
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۵

تمسک به قرآن کریم؛ راهکار برون‌رفت از شرایط نابسامان فرهنگی

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: راهکار برون‌رفت از شرایط نابسامان فرهنگی، تمسک جستن و پناه بردن به قرآن کریم است.

آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی، رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان که عصر روز گذشته، پنجم اردیبهشت‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه کشور بعد از گذشت ۴۰ سال، از نظر فرهنگی و اخلاق انسانی و اسلامی در وضعیت مطلوبی نیست، اظهار کرد: در این شرایط نابسامان فرهنگی و با توجه به امکانات متعدد رسانه‌ای که در اختیار کودکان، نوجوانان و جوانان قرار دارد، لازم است آنها را به سلاح مناسبی مسلح کنیم.

وی افزود: پیامبر اسلام از وضعیتی که ما اکنون در آن قرار داریم، به شب ظلمت تعبیر می‌کند، یعنی تاریکی عظیمی که راهکار برون‌رفت از آن، تمسک به قرآن و پناه بردن به دامان این کتاب آسمانی است.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان به اهمیت ویژه جلسات قرائت قرآن در نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب برای هیچ جلسه‌ای به اندازه جلسات قرآن وقت اختصاص نمی‌دهند و این نشان می‌دهد که تنها راه علاج مشکلات، قرآن است. بنابراین، مسئولان در نهادهای مختلف باید به قرآن توجه ویژه داشته باشند، برگزاری جلسات قرآن را به نیروهای زیرمجموعه خود واگذار نکنند و خود در صف اول این‌گونه جلسات حضور داشته باشند، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در کنار قاریان می‌نشینند تا آنها برایشان قرآن تلاوت کنند.

وی تصریح کرد: خواندن قرآن به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به محتوا، تفسیر و ترجمه قرآن نیز توجه شود و اگر این مهم تحقق پیدا نکند، آینده‌ای نگران‌کننده‌تر از اکنون خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha