دارالقرآن رهنان مجری فعالیت‌های قرآنی در مدارس می‌شود
کد خبر: 4084768
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

دارالقرآن رهنان مجری فعالیت‌های قرآنی در مدارس می‌شود

مدیر دارالقرآن رهنان از اجرای طرحی مبنی بر کار فرهنگی در مقاطع دبستان و دبیرستان با مشارکت این مرکز در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

دانش‌آموزان مقطع دبستان

سیدهاشم موسوی، مدیر دارالقرآن رهنان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به آغاز کار این مرکز از سال 1373، اظهار کرد: انواع کلاس‌های حفظ، روخوانی، تجوید، صوت و لحن، احکام، مفاهیم و برنامه‌های مشاوره در این مرکز برای خردسالان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی افزود: دارالقرآن رهنان در کنار دوره‌های آموزش قرآن، کلاس‌های هنری، تقویت دروس، آموزش زبان، دوره‌های آموزشی خانوادگی و اردوهای تفریحی و آموزشی نیز برگزار می‌کند و مخاطبان خردسال تا بزرگسال در این دوره‌ها و کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

مدیر دارالقرآن رهنان با بیان اینکه در تابستان امسال، حدود 200 نفر در دوره‌های آموزشی این مرکز شرکت کردند، گفت: پیش از کرونا، تعداد مخاطبان دوره‌ها بیشتر بود، ولی با شیوع این ویروس، تعداد کاهش پیدا کرد و حجم تبلیغات مرکز نیز به‌منظور رعایت ملاحظات مربوط به سلامت قرآن‌آموزان کمتر شد.

وی با بیان اینکه در پاییز و زمستان سال جاری، اجرای طرحی مبنی بر کار فرهنگی در مدارس را در دستورکار داریم که از ابتدای آبان‌ماه آغاز می‌شود، اضافه کرد: براساس این طرح، دو مدرسه در مقاطع دبستان و دبیرستان به‌عنوان پایلوت، انتخاب و کار فرهنگی، از جمله جنگ قرآنی برای دوره دبستان و جلسات تدبر در قرآن، گفتمان قرآنی و تشکیل حلقه‌های تربیتی با محوریت مربیان توانمند که توان پاسخگویی به سؤالات و چالش‌های ذهنی را داشته باشند، برای دوره دبیرستان انجام می‌شود.

موسوی درباره مکان فعلی مرکز دارالقرآن رهنان گفت: سال 92، مکانی به‌عنوان وقف همگانی تهیه شد که به بازسازی و نوسازی نیاز دارد، ولی به‌دلیل مشکلات مالی هنوز موفق به انجام این کار نشده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دارالقرآن رهنان در منطقه‌‌ای نسبتاً کم‌برخوردار فعالیت می‌کند، بابت دوره‌ها مبلغ جزئی از شرکت‌کنندگان دریافت و فقط صرف حق‌الزحمه مربیان می‌شود و با وجود اینکه چهار نفر کادر اجرایی مرکز بدون دریافت حق‌الزحمه فعالیت می‌کنند، باز هم برای تأمین هزینه‌ها دچار مشکل هستیم، ولی با این وجود سعی می‌کنیم کلاس‌ها را با هر تعدادی که ثبت‌نام می‌کنند، تشکیل دهیم.

مدیر دارالقرآن رهنان تأکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای تقویت و ارتقای مربیان قرآن یا معرفی مربیانی که به‌صورت تخصصی در حوزه فعالیت‌های قرآنی آموزش دیده‌‌اند، کمک بزرگی به مؤسسات خواهد بود.

گفت‌وگو از پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha