ساخت ۱۷ مدرسه در اصفهان از درآمد موقوفه صارمیه
کد خبر: 4088233
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

ساخت ۱۷ مدرسه در اصفهان از درآمد موقوفه صارمیه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بخش قابل توجهی از مراکز آموزشگاهی در استان اصفهان جزو موقوفات محسوب می‌شوند و با درآمد حاصل از موقوفه صارمیه، به تنهایی ۱۷ فضای آموزشی ساخته و تحویل آموزش و پرروش شده است.

محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با بیان اینکه این اداره‌کل در فعالیت‌های خود، توجه به موضوعات اجتماعی را در دستورکار دارد، اظهار کرد: بر اساس ضرورت، به مباحث فرهنگی و اجتماعی می‌پردازیم و برای حل مشکلات و برطرف کردن نیازها گام برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه امروزه در حوزه اجتماعی، تقویت نهاد خانواده امری ضروری است، گفت: در بقاع متبرکه شاهد فعالیت‌های خوبی برای تحکیم بنیان خانواده، از جمله برپایی مراسم پیوندهای آسمانی، کمک به تأمین جهیزیه و… بوده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تأکید کرد: برای کاهش فقر در جامعه نیز طی یک سال گذشته، طرح قرار دوازدهم اجرا و بسته‌های معیشتی و کمک‌آموزشی میان نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری نیز بخش دانش‌بنیان را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع فضاهای تفریحی و سبز را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا زمینه‌ای برای آسایش و آرامش خانواده‌ها باشد.

حجت‌الاسلام بلک اضافه کرد: بخش قابل توجهی از مراکز آموزشگاهی در استان اصفهان جزو موقوفات محسوب می‌شوند و با درآمد حاصل از موقوفه صارمیه، به تنهایی ۱۷ فضای آموزشی ساخته و تحویل آموزش و پرروش شده است.

وی تصریح کرد: ما باید نسبت به ثبت وقف توجه بیشتری داشته باشیم تا آیندگان بتوانند از آن برداشت کنند، همان‌طور که امروز چنین دستاوردی در اختیار ما قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه وقف مشارکتی نیز در دستورکار قرار دارد، بیان کرد: با توجه به شرایط کشور، طی دو سال گذشته، استقبال خوبی از وقف مشارکتی به‌عمل آمده است و امیدواریم این امر در حوزه‌هایی مانند مباحث قرآنی، آموزشی و درمانی نیز مورد اقبال قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha