رونمایی از کتاب «اصول شهر پیاده‌مدار» در جهاددانشگاهی واحد اصفهان
کد خبر: 4115892
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

رونمایی از کتاب «اصول شهر پیاده‌مدار» در جهاددانشگاهی واحد اصفهان

در نشستی به همت معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، از کتاب «اصول شهر پیاده‌مدار؛ ۱۰۱ گام برای ساخت مکان‌های بهتر» رونمایی شد.

کتاب «اصول شهر پیاده‌مدار»

به گزارش ایکنا از اصفهان، نشست رونمایی و نقد کتاب «اصول شهر پیاده‌مدار؛ 101 گام برای ساخت مکان‌های بهتر»، روز گذشته، 29 دی‌ماه در کتابفروشی اردیبهشت جهاددانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد.

این کتاب نوشته جف اسپک، برنامه‌ریز و طراح شهری اهل آمریکاست که با ترجمه مینا کشانی همدانی، پرستو دارویی(اعضای هیئت علمی جهاددانشگاهی واحد اصفهان)، الهام قاسمی، مریم کریمی‌آذر و سیدبهزاد صائب، با ویراستاری علمی جمشید لقایی، در 304 صفحه در انتشارات طحان چاپ و منتشر شده است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده است با ارائه اصول کاربردی مرتبط با پیاده‌مداری نظیر اصلاح کاربری‌ها، شبکه معابر، مسیرهای دوچرخه‌سواری، مشخصات هندسی و عرض معابر، قواعد مرتبط با تقاطع‌ها، پارکینگ‌ها و پیاده‌روها و ارتقا و بهینه‌سازی فضاهای عمومی، راهکارهای عملیاتی و چگونگی دستیابی به شهر پیاده‌مدار را در طراحی و برنامه‌ریزی شهری تبیین کند.

در نشست رونمایی از کتاب «اصول شهر پیاده‌مدار» که به همت معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد، سیدمهدی ابطحی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان و شهاب‌الدین کرمانشاهی، عضو هیئت علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران به بیان دیدگاه‌های خود درباره کتاب پرداختند.

انتهای پیام
captcha