تقویت تعامل اجتماعی با تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی
کد خبر: 4142084
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان مطرح کرد

تقویت تعامل اجتماعی با تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی

حجت‌الاسلام مهدی گرجی گفت: در صورت تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، جامعه می‌تواند به روشی صحیح در مسیر اهداف عالی خود قدم بردارد، چون مردمی که با قرآن مأنوس باشند، اهل تعاون و تعامل خواهند بود.

مهدی گرجی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهانحجت‌الاسلام مهدی گرجی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، مطالبه‌ای فاخر در تراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای مساجد، ترویج فرهنگ و معارف اسلامی است و قرآن کریم، اولین منبع در ترویج این معارف به‌شمار می‌رود. قرآن مایه نورانیت زندگی، برکت مساجد و ارائه‌دهنده سبک زندگی صحیح برای همگان است. ارکان مسجد شامل هیئت امنا، امام جماعت، بسیج، کانون‌های فرهنگی و نمازگزاران باید به میدان بیایند تا از فضای الهی مساجد برای تلاوت و تدبر در قرآن استفاده کنند؛ درواقع باید زمینه‌ای فراهم شود تا مساجد سنگری برای ترویج معارف قرآن باشند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی بگویند تلاوت قرآن امری شخصی است، در حالی که قرآن کتاب راهنمای روابط صحیح اجتماعی و خانوادگی است. هر چه قرآن بیشتر در بطن جامعه وارد شود، نورانیت، صلح و صفا و معنویت در جامعه بیشتر خواهد شد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان به نقش نمازگزاران، اهالی و متولیان مساجد در تحقق این امر اشاره کرد و گفت: همه این افراد خود باید اهل قرآن باشند و به‌طور ویژه به تلاوت قرآن بها دهند تا بتوانند در این زمینه ایفای نقش کنند. از طرف دیگر، فرصت‌های مناسبی در هر مسجد وجود دارد که با استفاده از قالب‌های رسانه‌ای می‌توان زمینه ترویج آموزه‌های قرآن و آشنایی جوانان، نوجوانان و عموم مردم با این آموزه‌ها را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: در مسیر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی باید صبر و استقامت پیشه کرد، ممکن است در ابتدا آن‌طور که انتظار می‌رود، این امر محقق نشود، ولی هدف اصلی رهبر معظم انقلاب از طرح این مطالبه، چشاندن لذت انس و ارتباط با قرآن به مردم است.

گرجی تأکید کرد: مردمی که اهل قرآن باشند، به اصولی مانند دوری از گناه، احترام به والدین و رعایت حقوق شهروندی پایبند خواهند بود، زیرا قرآن مردم را به تعامل، تعاون و کسب روزی حلال دعوت می‌کند. بنابراین در صورت تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، جامعه می‌تواند به روشی صحیح در مسیر اهداف عالی خود قدم بردارد.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha