جای معرفی شخصیت‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن اصفهان خالی است
کد خبر: 4204736
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
فرماندار اصفهان:

جای معرفی شخصیت‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن اصفهان خالی است

محمدعلی احمدی گفت: یکی از نقاط ضعف و خلأهای نمایشگاه قرآن و عترت که باید به آن پرداخته شود، معرفی شخصیت‌های قرآنی استان و ترویج تولیدات آنهاست.

حضور فرماندار اصفهان در غرفه خبرگزاری ایکنا در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهانمحمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان، شب گذشته، 20 اسفندماه در جمع خبرنگاران حاضر در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان درباره کیفیت برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های این رویداد قرآنی می‌توان به انعکاس رسانه‌ای آن به‌صورت منسجم و یک‌صدا اشاره کرد. نقش رسانه در ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت‌(ع) می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی افزود: بخش‌هایی از نمایشگاه نیز فعالیت‌های هنری شاخص انجام می‌دهند و جذابیت‌هایی برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کنند که قابل توجه است. از شهروندان انتظار داریم که از این فضای ایجادشده و تلاش‌ تشکل‌های قرآنی استفاده کنند. همکاران ما در معاونت‌ها و بخش‌های گوناگون شهرداری نیز زحمات زیادی برای برگزاری این نمایشگاه کشیده‌اند که قابل تقدیر است.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه دوره نوزدهم بر کودکان و نوجوانان و به‌طور کلی خانواده متمرکز شده است، به نظرم نوجوانان فعالیت خوبی در غرفه‌های گوناگون دارند. از نظر محتوا نیز بیشتر از فعالیتی که امروز در حال انجام است، باید تلاش کرد. کلیت نمایشگاه فراگیر است و با توجه به ظرفیت آن باید به یک سری مسائل و امور بیشتر پرداخت. در این نمایشگاه تا حدودی به موضوع خانواده پرداخته شده، ولی ضرورت ایجاب می‌کند که بیشتر در این راستا تلاش کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در خصوص نقاط ضعف و خلأهای نمایشگاه گفت: در غرفه «قرآن، عترت، رسانه»، تصاویری از اهالی متوفای رسانه به‌عنوان یادبود آنها می‌بینیم که این موضوع می‌تواند الگویی برای پرداختن به شخصیت‌ها و چهره‌های قرآنی باشد؛ کسانی همچون استاد سیدعلی‌اکبر پرورش که یکی از معلمان شاخص قرآنی بود و شاگردان بسیاری داشت یا استاد سیدمهدی طباطبایی، از مروجان قرآن و نهج‌البلاغه که امسال از نعمت وجود ایشان محروم شدیم. شاید یکی از نقاط ضعف و خلأهای نمایشگاه که باید به آن پرداخته شود، معرفی شخصیت‌های قرآنی استان و ترویج تولیدات آنهاست.

انتهای پیام
captcha