مکان های پر خیر و برکت/ توفیقات الهی نصیب چه افرادی می‌شود
کد خبر: 3593427
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

مکان های پر خیر و برکت/ توفیقات الهی نصیب چه افرادی می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: محمدرضا توکلی حافظ کل قرآن کریم گفت: هر جایی که موضوع قرآن و اجتماع قرآنی باشد، برای حاضران آن جمع خیر و برکت است.

محمدرضا توکلی، حافظ کل قرآن کریم و از مستمعین حاضر در سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ گفت: به دلیل علاقه‌ای که داشتم از سن هفت سالگی حفظ  قرآن را شروع کردم و با ورود به مؤسسه طباطبایی، در عرض یک‌سال و نیم توانستم کل قرآن را حفظ کنم.
این طلبه جوان که بیستمین بهار زندگی‌ خود را سپری می‌کند در پاسخ به اینکه چه چیزی او را به حضور در این مسابقات کشانده است، گفت: ما به اتفاق خانواده در این مراسم شرکت کردیم چراکه از دست ندادن فیوضات و عنایات خدا با شرکت در این محافل شامل حال انسان می‌شود. علاقه به قرآن و شنیدن صدای قاریان به‌نام جهان اسلام اولین انگیزه من به حضور در اینجا بود.
حافظ کل قرآن کریم با اشاره به سطح پیشرفت هر ساله مسابقات، بیان کرد: حضور در این محفل قرآنی و در واقع این عنایت الهی سال‌های قبل هم شامل حالم شد و بنده هر سال شاهد پیشرفت سطح این مسابقات در کشورمان هستم.
وی همچنین درباره نقاط قوت و ضعف مسابقات امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، عنوان کرد: همان‌طور که گفتم مسابقات امسال واقعا در جای خود نسبت به سال‌های قبل پیشرفت چشم‌گیری داشته؛ هم در عرصه قرائت و هم در عرصه حفظ قرآن. از جنبه‌های قوی مسابقات امسال این است که مسابقات مقدماتی حفظ و قرائت قرآن در همین مکان برگزار شد و علاقه‌مندان به این مسابقات توانستند از سطح مسابقات هم در بخش مقدماتی و هم در بخش فینال آَشنا بشوند.
توکلی ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات حفظ و قرائت بانوان نیز امسال در همین جا برگزار شد می‌توان گفت این موضوع می‌تواند محرک قوی‌ای برای بانوان به جهت انجام فعالیت‌های قرآنی باشد. همچنین حضور روشندلان در مسابقات و دیدن رقابت این عزیزان فضای معنوی اینجا را خیلی لذت‌بخش‌تر کرده بود.
وی اظهار کرد: هر جایی که موضوع قرآن و اجتماع قرآنی باشد، برای حاضران آن جمع خیر و برکت است. حضور در چنین محافلی خواه و ناخواه انسان را به سمت قرآن و فعالیت قرآنی می‌کشاند و با توفیقات الهی که نصیبش می‌شود می‌تواند به موفقیت‌های لازم در عرصه قرائت، حفظ و یا دیگر رشته‌های قرآنی دست پیدا کند و در رتبه قاریان و حافظان برتر این جامعه اسلامی قرار گیرد.
موسی ابراهیمی
captcha