استعدادهای قرآنی در کانون توجه قرار گیرند
کد خبر: 3598780
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
محمدحسن موحدی:

استعدادهای قرآنی در کانون توجه قرار گیرند

کانون خبرنگاران نبأ: قاری بين‌المللی قرآن کریم گفت: اگر هزینه مسابقات صرف برپایی جلسات قرآنی بیشتر شود و هر یک از قاریان که از تلاوت خوبی برخوردار هستند عهده‌دار اداره آنها شوند می‌توان این علاقه‌مندی جوانان برای ادامه راه قرآنی را حفظ کرد.

محمدحسن موحدی، قاری بين‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با كانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن توسط ایران، گفت: مهم‌ترین امتیاز مسابقات بین‌المللی قرآن این است که جمهوری اسلامی ايران آن را برگزار می‌کند و با کارآمدی مفید و مثبتی که دارد خنثی‌کننده تهمت دشمنان است.
وی در ادامه درباره اينكه بعد از مسابقات چگونه می‌توان اين شور و حال و این علاقه‌مندی به حضور در محافل قرآنی را حفظ کرد، افزود: خوشبختانه سال‌های بعد از انقلاب توجه بسيار چشم‌گيری نسبت به برگزاری محافل و مسابقات قرآن شکل گرفت که این خود موضوعی بود برای جذب و انس بیشتر جوانان با کلام‌الله مجید؛ باید توجه داشت که حافظان و قاریان عزیز باید در تمام برهه‌های زمانی فعال باشند و تنها تمركز خود را برای مسابقات نگذارند.
موحدی با اشاره به جایگزینی جلسات قرآن بیشتر به جای مسابقات، بیان کرد: به دلیل محدودیتی که وجود دارد می‌توان گفت برگزاری مسابقات در این قالب، پاسخگوی نیاز مخاطبان نیست و به جای ایجاد انگیزه در بین استعدادهای قرآنی ممکن است مانع از شکوفایی آنها ‌شود؛ به‌طور مثال در يک شهر 100 قاری خوش‌خوان داریم که نمی‌توان در بين آنها برتری خاصی ايجاد كرد چراکه ممکن است این امر موجب ناراحتی و نارضایتی شود تا علاقه‌مندی.
وی ادامه داد: به نظر من اگر هزینه مسابقات صرف برپایی جلسات قرآنی بیشتر شود و هر یک از قاریان که از تلاوت خوبی برخوردار هستند عهده‌دار اداره آنها شوند می‌توان این علاقه‌مندی جوانان برای ادامه راه قرآنی را حفظ کرد؛ با این کار، این اطمینان را در خانواده‌ها ایجاد خواهیم کرد که فرزندان‌شان با قدم گذاشتن در مسیر قرآن در کانون توجه قرار خواهند گرفت.
این قاری قرآن یادآور شد: اگر تمركز ما فقط بر مسابقات بين‌المللی باشد به آن هدفی که در یک جامعه قرآنی به دنبال آن هستیم نخواهیم رسید؛ گرچه در مسابقات برترین‌ها حضور دارند اما به یک نفر توجه می‌شود و او پيروز شناخته می‌شود و ديگر دوستان بازنده كه در اصل اين موضوع به شكل ديگری است.
علی حسینی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر هوشنگ بخشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۱۲:۰۴
0
0
با سلام. فرمایش استاد موحدی کاملا درست است. جلسات قرآنی کاملا رها هستند و فاقد هیچ ضابطه و حساب و کتابی. من با سالها سابقه جلسه داری. بعلت جابجایی محل زندگی ام از شرق تهران به غرب فاقد جلسه هستم. متاسفانه امر قرآن در کشور ما متولی زیاد دارد اما موضوع جلسات که پایه آموزش قرآن است. کاملا رعایت و هیچ متولی ندارد
captcha