کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید نجف‌آباد برگزار می‌شود
کد خبر: 1461912
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
۲۹ تا اول آبان؛

کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید نجف‌آباد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید نجف‌آباد ۲۹ تا یکم آبان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محمد حسن سالمی، دبیر اجلاس و کنگره ملی سرداران و 2500 شامگاه 27 مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در روز اول اجلاسیه کنگره حجت‌الاسلام حسناتی امام جمعه شهرستان نجف‌آباد و سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب‌الزمان‌(عج) استان اصفهان نیز گزارش‌هایی از روند برگزاری این کنگره ارائه می‌کنند.
وی با اشاره به ۱۳ شهید زن در شهرستان نجف‌آباد، عنوان کرد: مجتهدزاده در دومین روز این کنگره در جمع بیش از چهار هزار زن شهرستان نجف‌آباد سخنرانی می‌کند.
سالمی گفت: با همکاری کمیته جمع‌آوری و حفظ آثار نزدیک 2500 پرونده شهید در نجف‌‌آباد به ثبت رسیده است و تعداد ۱۱۰ هزار سند، ۲۲۸ مورد سرگذشت پژوهیٍ، بیش از 6039 مورد مصاحبه درباره شهدا از همرزمان و خانواده‌های آنها به‌عمل آمده است.
دبیر کنگره ملی شهدای نجف‌آباد به ۵۵ هزار عکس اسکن شده از شهدای نجف‌آباد اشاره کرد و افزود: ۸۸ هزار و ۳۳ مورد اسکن اسناد شهدا در بایگانی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نجف‌آباد موجود است. 2380 مورد زندگی‌نامه و خاطره از این شهدا در مرکز اسناد بنیاد شهید قرار دارد.
سالمی با بیان اینکه بیش از ۴۲ عنوان کتاب توسط کمیته تألیف و تدوین کنگره منتشر شده است، عنوان کرد: سه کتاب با عنوان «دلیل آفتاب»، «خط تماس» و«آیت ولایت» درباره سردار شهید حاج احمد کاظمی، سیدحسن آیت و شهید محمد منتظری توسط نویسندگان کشوری منتشر می‌شود.
وی ساخت سرود ایثار و شهادت با اجرای محمدرضا گلریز را از برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری برشمرد و تصریح کرد: تمام مضامین این سرود برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری درباره نجف‌آباد است که در مراسم افتتاحیه به‌صورت زنده اجرا می‌شود.
دبیر کنگره ملی شهدای نجف‌آباد به ۱۶ کمیته ستادی برای برگزاری کنگره ملی شهدای نجف‌آباد اشاره و تصریح کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته تألیف و تدوین، فرهنگی ـ هنری، جمع‌آوری و حفظ آثار شهدا، مهندسی و نمایشگاه، کمیته ایثارگران، فنی و رایانه، تحقیق و پژوهش، تربیت بدنی، یادواره‌ها، روابط عمومی و رسانه و کارگردانی، طرح و برنامه و مالی، کمیته بانوان و اداره پشتیبانی است، دایرة‌المعارفی پنج جلدی برای سرداران و دایرةالمعارفی دو جلدی برای شهدا اختصاص داده شده است.

captcha