نقطه قوت جهاددانشگاهی، نگاه متعالی به مسائل است
کد خبر: 3914893
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
چهل سال خودباوری با جهاددانشگاهی / ۶

نقطه قوت جهاددانشگاهی، نگاه متعالی به مسائل است

رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات، نقطه قوت جهاددانشگاهی را نوع نگاه این نهاد به مسائل دانست و تصریح کرد: نوع نگاه جهاددانشگاهی به مسائل، ظاهری نیست، بلکه در نگاه خود هدفی متعالی و ارزشمند را دنبال می‌کند.

نقطه قوت جهاددانشگاهی، نگاه تعالی یافته آن به مسائل استر

سیدعلی نکویی‌زهرایی، رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت امروز جهاددانشگاهی، آگاهی دادن به مردم و جوانان درباره مسائل روز و رخدادهای مربوط به انقلاب اسلامی و اهداف و واقعیت‌های آن است تا تحت تأثیر تحلیل‌های رسانه‌های جهت‌دار و مغرض قرار نگیرند.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی تلاش‌ها و اقدامات زیادی انجام داده و موفق بوده است، اما ظاهر امر نشان می‌دهد آن‌طور که باید و شاید از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در خصوص رفع نیازها و مشکلات استفاده نشده و این نهاد برای بسیاری از دستگاه‌ها شناخته شده نیست.

نکویی‌زهرایی نقطه قوت جهاددانشگاهی را نوع نگاه این نهاد به مسائل دانست و اضافه کرد: نوع نگاه جهاددانشگاهی به مسائل، ظاهری و خریداری و پولی نیست، بلکه در نگاه خود هدفی متعالی و ارزشمند را دنبال می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت استفاده از آموزش‌های غیرحضوری، جهاددانشگاهی می‌تواند در تأمین زیرساخت‌های لازم برای این نوع از آموزش به نظام آموزشی کشور کمک کند تا این موضوع نهادینه شود. از طرف دیگر، فرهنگ دینی در میان نسل جدید ضعیف است و منابعی که برای تقویت بنیه دینی خود به آنها مراجعه می‌کردیم، مثل علما و عرفای بزرگ، در دسترس آنها نیست و در این زمینه خلأهایی وجود دارد. جهاددانشگاهی می‌تواند نسل جدید را جذب کرده و فرهنگ دینی را به آنها آموزش دهد.

انتهای پیام
captcha