عزاداران امام حسین(ع) تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند
کد خبر: 3915702
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایکنا:

عزاداران امام حسین(ع) تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: عزاداران امام حسین(ع) شرایط کرونا را درک می‌کنند، انسان‌های فهیمی هستند و خودسر نیستند.

عشق‌ورزی به امام حسین(ع) باعث گسترش کرونا نشود / عزاداری در تلویزیون و فضای مجازی امکان‌پذیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، درباره عزاداری‌های ماه محرم در شرایط کرونا، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه فرمایشاتی را بیان فرمودند که فصل‌الخطاب است. ایشان فرمودند هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا بگوید. اکنون این ستاد است که باید مشخص کند چگونه می‌شود عزاداری کرد.

رهبر بیان کرد: در مبارزه با کرونا و حفظ سلامت مردم شکی نیست، قطعاً امام حسین(ع) نیز همین را می‌خواهند. در مکان‌هایی در فضای باز می‌شود عزاداری کرد، به گونه‌ای که در آنجا شبهه‌ای برای سرایت بیماری نباشد.

وی تصریح کرد: ما در این زمینه نظری نداریم، جز اینکه می‌دانیم حفظ سلامت مردم و جلوگیری از گسترش بیماری واجب است. با تمام وجود به امام حسین(ع) عشق می‌ورزیم، اما این عشق‌ورزی باید به‌ گونه‌ای باشد که باعث گسترش کرونا نشود. عزاداری امام حسین(ع) در تلویزیون و در فضای مجازی امکان‌پذیر است و همچنین راه‌های دیگری که می‌تواند باعث گسترش این بیماری نشود.

رهبر اظهار کرد: چند شب پیش چند نفر از مداحان در تلویزیون مصاحبه کردند و گفتند از فرمایشات مقام معظم رهبری اطاعت می‌کنیم. این‌طور نیست که مداحان و روضه‌خوانان تمکین نکنند. نام کربلا و امام حسین(ع) باید مطرح شود، اما به طرقی باشد که فاصله‌هایی شکل گیرد و در فضای باز انجام شود. عزاداران امام حسین(ع) هم این‌ها را درک می‌کنند، انسان‌های فهیمی هستند و خودسر نیستند. همه باید تابع نظر ستاد ملی کرونا باشیم.

انتهای پیام
captcha