دفاع مقدس، قله استقلال و عزت مردم ایران است
کد خبر: 4000856
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد؛

دفاع مقدس، قله استقلال و عزت مردم ایران است

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان با تأکید بر ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید، گفت: باید به نسل جوان و نوجوان کشور نشان دهیم که روحیه ایثار و فداکاری می‌تواند یک ملت را به قله‌های بلند استقلال و عزت برساند.

دفاع مقدس، قله استقلال و عزت مردم ایران است

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: جنگ تحمیلی خواسته ملت ایران نبود و آن را ناجوانمردانه به ما تحمیل کردند. قدرت‌های استکباری که منافعشان را در ایران بر اثر انقلاب اسلامی از دست داده بودند، یکی از جیره‌خواران خود را تحریک و با حمایت گسترده از آن به ایران حمله کردند.

وی افزود: در فاصله‌ای که ما مشغول ساماندهی نیروها برای مقابله با دشمن بودیم، بخشی از خاک کشور به اشغال متجاوزان درآمد و بعد از فرمان امام(ره) مبنی بر شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر و سایر شهرها، نیروهای رزمنده مناطق اشغالی را یکی پس از دیگری آزاد کردند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان تصریح کرد: در این جنگ، توکل به خدا، استقامت، پیروی بی‌چون و چرا از فرمانده کل قوا، وحدت نیروهای مسلح و خودجوشی، ابتکار، خلاقیت و غیرت ایرانی اسلامی، عامل موفقیت ما در میدان جنگ بود. در این میدان، مردم و نیروهای رزمنده امیدشان به خارج را قطع کردند و با اتکا به توانمندی‌های داخلی، تولیدات و قطعه‌زنی‌های نظامی فراهم شد و این جنگ بدون اینکه یک وجب از خاک کشور جدا شود، به پایان رسید.

حجت‌الاسلام گرجی بیان کرد: نباید اجازه دهیم این دوران پر از حماسه از یاد و خاطر ملت ایران فراموش شود و باید آن را به نسل بعدی منتقل کنیم و به آنها نشان دهیم که روحیه ایثار، جهاد، شهادت و فداکاری می‌تواند یک ملت را به قله‌های بلند استقلال و عزت برساند. در مرحله بعدی باید قدرت خودمان را به جایی برسانیم که دشمنان طمع حمله به خاک کشورمان را نداشته باشند، کمااینکه اکنون در شرایطی قرار داریم که دشمنان جرئت حمله نظامی به ما را ندارند، ولی از طریق اقتصادی و فرهنگی به ما حمله کرده‌اند که در این دو جبهه نیز باید رزمندگانی وارد شوند و نشان دهند ایران در این جبهه‌ها نیز قوی و موفق خواهد بود.

انتهای پیام
captcha