شماره 64 فصلنامه اخلاق منتشر شد
کد خبر: 4038922
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

شماره 64 فصلنامه اخلاق منتشر شد

شماره 64 پیاپی فصلنامه علمی ترویجی «اخلاق» وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شد.

فصلنامه علمی ترویجی اخلاق

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر هادی، سردبیر فصلنامه علمی ترویجی اخلاق اظهار کرد: شماره 64 پیاپی این فصلنامه منتشر شده و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی افزود: جای تعجب نیست که گفته‌اند رد پای اخلاق را در تمام امور مرتبط با مجردات عالم و همه افعال اختیاری می‌توان مشاهده کرد.

سردبیر فصلنامه علمی ترویجی اخلاق با بیان اینکه هیچ عمل یا حرفه‌ای نیست که در آن مباحث اخلاق مطرح نباشد، گفت: در این شماره، همچون شماره‌های پیشین، گوشه‌های دیگری از گستردگی دانش اخلاق به نمایش گذاشته و مسائل مرتبط با آن از جنبه اخلاقی بررسی شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: در این شماره، طی یک پژوهش قرآنی به رابطه همگنانه اخلاق و فقه در آیات امر به‌‌ معروف و نهی‌‌ از منکر اشاره و در مقاله دیگر، بر پایه تحلیل عقلی‌ فلسفی، عوامل مؤثر در رشد اخلاق اجتماعی در جامعه ایرانی واکاوی شده است. در مقاله سوم نیز آثار حقوقی جهت قرارداد مورد بررسی قرار گرفته تا از ناکارآمدی اخلاقی قوانین یا رویکرد ضداخلاقی آنان جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: نویسنده مقاله چهارم، اسناد تحولی آموزش‌وپرورش را با تحلیل فلسفی و براساس مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای معلمان تبیین کرده است. در پنجمین پژوهش، معیارهای مؤثر بر اخلاق حرفه‌ای حسابدار با به‌کارگیری رویکرد کیفی فراترکیب بررسی و در مقاله آخر، به نقش اندازه و قدمت شرکت‌ها در اهتمام به رعایت اخلاق اجتماعی اشاره شده است.

حجت‌الاسلام هادی تصریح کرد: آنچه در این شماره آمده، گویای این حقیقت است که در همه اموری که به اراده مجردات و جنیان و انسان‌ها به‌ منزله موجودات مختار تعلق دارد، نیاز همه‌جانبه به اخلاق هویداست؛ حقیقتی که نویسندگان در پژوهش‌های این شماره و شماره پیشین به‌دنبال برجسته‌ کردن آن بوده‌اند.

وی در پایان گفت: امید است فصلنامه اخلاق در آشکار کردن ظرایف و رموز مسائل اخلاقی و انتقال آنها به مخاطبان فرهیخته خود به مدد الهی و عنایات ولی‌عصر(عج) توفیق روزافزون داشته باشد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت و مطالعه نسخه الکترونیک این شماره، می‌توانند به پایگاه اینترنتی فصلنامه به نشانی www.akhlagh.Morsalat.ir و پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha