قرآن تنها هماورد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است
کد خبر: 4052504
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹

قرآن تنها هماورد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به تبعات ناشی از استفاده بی‌حد و حصر از فضای مجازی در نتیجه شیوع کرونا، گفت: هیچ کار فرهنگی از عهده اتفاقات رخ داده برنمی‌آمد، مگر کار قرآنی و فقط قرآن می‌تواند در این شرایط هماوردی کند.

آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان که عصر روز گذشته، پنجم اردیبهشت‌ماه در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن در اصفهان و گرایش مردم این شهر به علوم قرآنی امر تازه‌ای نیست، ولی نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، بازه زمانی برگزاری نمایشگاه بوده که همواره در ماه مبارک رمضان انجام می‌شده است.

وی افزود: زمانی که کرونا عالمگیر شد، ناشناخته بود و هیچ کس نمی‌دانست چگونه با آن برخورد کند، چنانکه شاهد برخوردهای افراطی در روزهای اولیه شیوع ‌‌‌این ویروس بودیم و در نتیجه وحشتی که به دنبال آن حاکم شد، همه جا را درست یا غلط تعطیل کردیم، از جمله همه مراکزی که به جامعه معنویت پمپاژ  می‌کرد و در کنار آن، مراکز آموزشی نیز تعطیل‌ شد، ولی چون آموزش تعطیل‌شدنی نبود، در فضای مجازی ادامه یافت، آن هم فضای مجازی ولنگاری که هیج حد ‌‌‌و حصری برای آن وجود ندارد و در کنار خوبی‌ها، پلشتی‌هایی نیز دارد. بنابراین، پاک‌ترین فضاها تعطیل شدند و دانش‌آموزان و دانشجویان در معرض آلوده‌ترین فضا قرار گرفتند که در بعضی از موقعیت‌ها شاهد آثار مخرب آن بوده‌ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه اکنون نمایشگاه قرآن در چنین شرایطی برگزار می‌شود، تصریح کرد: وقتی کسی از شدت گرما در حال شکنجه شدن است و لیوانی آب خنک به دستش می‌دهند، برایش بسیار لذت‌بخش است و نمایشگاه قرآن دقیقاً حکم همین آب خنک را دارد.

وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری بر کار فرهنگی فاخر تأکید می‌کنند، برگزاری نمایشگاه قرآن دقیقاً یکی از همین موارد است که بسیار به‌موقع و به‌جا برگزار شد و مطمئناً در این موقعیت به یادگار خواهد ماند. یکی از بهترین کارهایی که امکان انجام آن وجود داشت، رجوع به قرآن بود و هیچ کار فرهنگی از عهده اتفاقات رخ داده برنمی‌آمد، مگر کار قرآنی و فقط قرآن می‌تواند در این شرایط هماوردی کند، هیچ راه دیگری نیست، مثل و مانند نیز ندارد و کاری بسیار بی‌بدیل است. در واقع، سفره‌ای که امروز در اصفهان پهن شده، اثری بسیار عالی و ماندگار خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha