بازدید از نادیده‌های مسجد جامع اصفهان در چهارمین رویداد نیمرخ
کد خبر: 4116366
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

بازدید از نادیده‌های مسجد جامع اصفهان در چهارمین رویداد نیمرخ

چهارمین برنامه «نیمرخ» با محوریت نادیده‌هایی از مسجد جامع عتیق، به همت اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

مسجد جامع عتیق اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، «نیمرخ» عنوان مجموعه برنامه‌ای با موضوع مکان‌های گردشگری کمتر دیده‌ شده اصفهان است که تاکنون، سه برنامه از آن با محوریت شاه‌نشین پل خواجو، کوشک باغ زرشک و خانه تاریخی اژه‌ای‌ها با حدود دو هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار نفر بازدید‎کننده برگزار شده است.

در رویداد چهارم که به مدت هفت روز برگزار می‌‎شود، درب دو قسمت از بخش‌های مسجد جامع اصفهان که به روی عموم بسته است، یعنی مدرسه مظفری و تالار ۱۸ ستون برای بازدید گردشگران باز می‌شود. نمایشگاهی در تالار ۱۸ ستون در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و همچنین بروشور و کتابچه راهنما نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود.

مسجد جامع عتیق یکی از بناهای بسیار ارزشمند اصفهان با قدمت بیش از هزار سال و یکی از جاذبه‌هایی است که از آن با عنوان «دایرةالمعارف معماری اسلامی» یاد می‌شود، چون تقریبا از همه دوره‌های تاریخ معماری بعد از اسلام، یادگارهایی در این بنا وجود دارد. این بنا شاهکار معماری، آجرکاری، کاشی‌کاری، خطاطی و گچ‌بری است و هر نوع سقفی که در مساجد ایرانی به‌کار رفته، در این مسجد دیده می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند با مراجعه به نشانی https://shahrvandticket.ir و تهیه بلیط در سانس موردنظر، از این بنا دیدن کنند.

انتهای پیام
captcha