اختتامیه پویش «نسیم خلق عظیم» در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4120635
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
از سوی مؤسسه قرآن و عترت بینه

اختتامیه پویش «نسیم خلق عظیم» در اصفهان برگزار می‌شود

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آیین اختتامیه پویش «نسیم خلق عظیم» و اولین دوره مسابقات قرآنی «مسک» را در اصفهان برگزار می‌کند.

پویش «نسیم خلق عظیم» در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیین اختتامیه پویش «نسیم خلق عظیم» و اولین دوره مسابقات قرآنی مسک، از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه در روز جمعه، 21 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات مؤسسه اهل‌البیت(ع) اصفهان برگزار می‌شود.

پویش «نسیم خلق عظیم» به‌منظور ترویج و گسترش آموزه‌های اخلاقی میان قرآن‌آموزان و ارتقای سبک زندگی قرآنی میان آنها، به‌صورت نمادین در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه برگزار شد.

در این طرح، والدین قرآن‌آموزان می‌بایست یک تا سه خصوصیت اخلاقی ویژه و شاخص فرزند خود را که به‌صورت مستمر از او سر می‌زند و همیشه مقید به انجام یا رعایت آن است، بیان و یک رویداد یا اتفاق مشخص و غیرمنتظره را که در آن اقدام اخلاقی مؤثر و ارزنده از فرزندشان مشاهده کرده‌اند، برای مؤسسه ارسال می‌کردند.

در این پویش، 420 قرآن‌آموز شرکت کردند و چهار نفر کارشناس به‌صورت جداگانه و در دو مرحله، همه فرم‌های دریافتی را مورد ارزیابی قرار دادند. بر این اساس، در آیین اختتامیه، به تمامی افرادی که در پویش شرکت کرده‌اند، هدیه‌ای تقدیم می‌شود و از 50 قرآن‌آموزی که والدین آنها موارد متفاوت‌تر و شاخص‌تری در حوزه اخلاق قرآنی ارسال کرده‌اند، تقدیر ویژه به‌عمل می‌آید.

همچنین، آیین اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر اولین دوره مسابقات قرآنی مسک در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه نیز همزمان با اختتامیه پویش «نسیم خلق عظیم» برگزار خواهد شد.

این مسابقات به رشته قرائت تطبیقی قرآن کریم اختصاص دارد و ویژه دو گروه سنی کمتر از 14 سال و بالای 14 سال است. مرحله مقدماتی مسابقات مسک، 8 تا 13 بهمن‌ماه برگزار شد و مرحله نهایی نیز امروز، 19 بهمن برگزار می‌شود.

در این رقابت‌ها، بیش از 130 نفر از قرآن‌آموزان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه که در زمره قاریان ممتاز استان اصفهان به‌شمار می‌روند، شرکت کرده‌اند و اساتیدی همچون غلامرضا شاه‌میوه، سیدحبیب تربتیان، رضا سعادت‌نیا و محمدتقی گلبان داوری مسابقات را بر عهده دارند.

آیین اختتامیه پویش «نسیم خلق عظیم» و اولین دوره مسابقات قرآنی مسک قرار است با حضور آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شهردار اصفهان، مدیران کل فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی استان اصفهان و اساتید بین‌المللی قرآن کریم برگزار شود.

انتهای پیام
captcha