معرفی محراب‌های مساجد نصف‌جهان در نمایشگاه «گوشه‌های اصفهان»
کد خبر: 4129942
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

معرفی محراب‌های مساجد نصف‌جهان در نمایشگاه «گوشه‌های اصفهان»

«گوشه‌های اصفهان» عنوان نمایشگاهی است که با هدف آشنایی گردشگران با جزئیات مربوط به جاذبه‌های گردشگری شهر، تصاویری از محراب‌های مساجد تاریخی اصفهان را به نمایش گذاشته است.

مسجد امام اصفهان

علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه «گوشه‌های اصفهان» در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: این نمایشگاه قرار است جزئیات مربوط به جاذبه‌های گردشگری اصفهان را در معرض نمایش قرار دهد.

وی افزود: وقتی گردشگران از یک جاذبه گردشگری بازدید می‌کنند، ممکن است به علت تعدد زیبایی‌هایی موجود در آن، متوجه بخشی از این زیبایی‌ها نشوند. در نتیجه تصمیم گرفتیم با چاپ یک بخش از جاذبه‌های گردشگری اصفهان در ابعاد بزرگ، آن را در معرض دید مردم قرار دهیم.

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان گفت: به‌دلیل حجم بسیار جزئیات موجود در آثار تاریخی، نخستین نمایشگاه «گوشه‌های اصفهان» به تعدادی از محراب‌های جذاب و تاریخی شهر اختصاص پیدا کرده است که بیشتر آنها به مسجد امام و مسجد جامع اصفهان تعلق دارد. در این نمایشگاه، ۱۰ محراب به نمایش گذاشته شده و در کنار هر کدام از آنها توضیحاتی وجود دارد تا افراد بتوانند با این آثار تاریخی آشنا شوند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم این نمایشگاه را برای افرادی که به جزئیات علاقه‌مند هستند و یا تا به حال، این جاذبه‌های گردشگری را مشاهده نکرده‌اند، برگزار کنیم تا امکان بازدید داشته باشند و ترغیب شوند به بازدید اصل این زیبایی‌ها بروند و از نزدیک آنها را مشاهده کنند.

مساح با بیان اینکه این نمایشگاه در آینده نیز به جزئیات و موضوعات بیشتری می‌پردازد و ادامه‌دار خواهد بود، گفت: نمایشگاه «گوشه‌های اصفهان» با موضوع محراب‌ها از دوم تا ۱۲ فروردین‌ماه در تالار تیموری واقع در خیابان استانداری برای بازدید دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

فاطمه کاظمینی

انتهای پیام
captcha