جاهلیت مدرن شخصیت زن را از بین برده است
کد خبر: 4130875
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

جاهلیت مدرن شخصیت زن را از بین برده است

یک استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه نظام سرمایه‌داری زن را به کالای لوکس تبدیل کرده است، گفت: همان‌طور که در جاهلیت قدیم، شخص زن را زنده به گور می‌کردند، در جاهلیت جدید، شخصیت زن را از بین می‌برند.

مسعود عالی استاد حوزه علمیه قم

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی، استاد حوزه علمیه قم در ویژه‌برنامه «یک ظهر بهاری» که روزهای ماه مبارک رمضان در حرم حضرت زینب خواهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود، با بیان اینکه مهم‌ترین نقشه شیطان، از بین بردن پیوندهای خانوادگی و پیوند میان مؤمنان و امام است، اظهار کرد: اگر این دو پیوند از بین برود، دینداری، تربیت و اخلاق نیز در جامعه از بین می‌رود و با سقوط خانواده، جامعه نیز سقوط می‌کند. بنابراین، نقشه دستگاه ابلیس درباره خانواده، از میان برداشتن محور تربیت و آرامش در خانه، یعنی زن است.

وی افزود: زمانی که غرب به خدا، دین و بعد الهی انسان پشت کرد، عریانی و برهنگی در این فرهنگ گسترش یافت و زنی ارزشمند تلقی شد که بیشتر دیده شود و لذت‌های جسمانی را تأمین کند. لذا، زن به کالای لوکس تبدیل شد؛ نظام سرمایه‌داری بی‌رحم است و به این اهمیت نمی‌دهد که شخصیت زن حفظ شود. همان‌طور که در جاهلیت قدیم، شخص زن را زنده به گور می‌کردند، در جاهلیت جدید، شخصیت زن را از بین می‌برند.

این استاد حوزه علمیه قم تبدیل شدن زن به یک کالای تجاری را ارمغان غرب برای زن امروز خواند و گفت: در چنین وضعیتی، جنسیت زن و جذابیت‌های زنانگی‌اش در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد، انسانیت او را کسی نمی‌بیند و به علم، مدیریت و خلاقیت زن توجه نمی‌شود. نقطه مقابل این وضعیت، فلسفه حجاب در اسلام است که بر اساس آن، زن آنچه را که باعث تبدیل شدن او به یک کالا می‌شود، می‌پوشاند و انسانیت، علم و خلاقیت خود را ارائه می‌دهد. قرآن کریم در آیه 59 سوره احزاب، فلسفه حجاب را بیان می‌کند و می‌فرماید این بهتر است که مردم، زنان را به انسانیت بشناسند و آنها را مورد آزار قرار ندهند.

سقوط خانواده در غرب

وی ادامه داد: در حال حاضر، تعریف غرب درباره خانواده تغییر کرده و این سقوطی است که شیطان برای خانواده در غرب رقم زده و می‌خواهند این سوغات را به کشورهای اسلامی نیز صادر کنند. فروپاشی خانواده در دستورکار دستگاه ابلیس قرار دارد و راه آن این است که محور خانواده را از دایره عفت و حیا خارج کنند. به همین دلیل است که این‌قدر بر بی‌حجابی تأکید می‌کنند.

عالی بیان کرد: برخی می‌گویند چرا بر مسئله حجاب متمرکز شده‌اید؟ پاسخ این است که چون غرب بر بی‌حجابی متمرکز شده و مهم‌ترین نماد فرهنگ غربی در زمان ما، عریانی و بی‌حجابی است. رهبر معظم انقلاب نیز چند بار فرموده که وقتی دینداران قدرت یافتند، باید دین را اقامه کنند و یکی از مهم‌ترین نمادهای دینی، حجاب است.

وی یادآور شد: البته موضوع حجاب و عفاف که دغدغه همه دینداران است، مسئله‌ای چندوجهی به شمار می‌رود و این‌گونه نیست که فقط دولت مسئول آن باشد، بلکه بخشی از آن حاکمیتی و بخشی دیگر مربوط به مردم است. البته در بخش حاکمیتی، با زور نمی‌توان موضوعی را نهادینه کرد، ولی چنانچه افرادی بخواهند به‌صورت سازمان‌یافته، بی‌حجابی را ترویج کنند و به جایی وابسته باشند، نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید به میدان بیایند، اما بیشتر این افراد از روی جهالت و هوا و هوس این کار را انجام می‌دهند. بخشی از مسئله حجاب نیز مربوط به مردم متدین است؛ اگر در زمان رضاخان، بانوان در خانه می‌ماندند، امروز زنان محجبه باید به‌صورت جمعی در سطح جامعه حضور داشته باشند.

این سخنران و کارشناس مذهبی ضمن تقدیر از بانوان متدین و محجبه در شرایط فعلی، ایستادگی و حضور این قشر در جامعه را مؤثر خواند و گفت: زن می‌تواند بهتر از مرد بالا برود، زیرا مسیر رسیدن به خدا از راه محبت بیشتر امکان‌پذیر بوده و زن عاطفی‌تر است، به شرط اینکه عفت، حیا، پاکدامنی، صداقت و نجابت خود را حفظ کند. دلیل تأکید فراوان بر حفظ خانواده در آموزه‌های دینی، هجوم سنگین شیطان است؛ چنانکه اهل بیت(ع) می‌دانستند در آخرالزمان، شیطان به خانواده‌ها حمله می‌کند. بنابراین، سفارش بسیاری به حفظ خانواده داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha