دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فننما» از امروز، ۱۰ مهرماه در محل نمایشگاه بینالمللی اصفهان برپا شده و تا ۱۳ مهرماه جاری، از ساعت ۱۰ تا ۱۹ برای بازدید علاقهمندان دایر است. در این نمایشگاه، ۱۰ استارتاپ از خانه فناوریهای فرهنگی، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز حضور دارند که از جمله آنها، شرکت «امین؛ هزارتوی شگفتی»، تولیدکننده بازیهای رومیزی است.
سیدمحمدعلی طاهرزاده، مدیرعامل این شرکت در گفتوگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: شرکت «امین؛ هزار توی شگفتی» استارتاپی است که فعالیتش را از سال ۱۴٠۲ با همراهی دو طلبه و یک معلم آغاز کرد و ایده اصلی آن، تبدیل مفاهیم فرهنگی به بازی است. ما سعی کردیم خلأهایی را که در زمینه مفاهیم تربیتی میان کودکان و نوجوانان احساس میشود، از طریق بازی پر کنیم.
وی درباره خلاقیت و نوآوری موجود در محصولات تولیدی این شرکت گفت: بازیهایی که طراحی میشود، در فضای نوآوری، سبک نوین و سازوکاری جدید دارد؛ یکی از نظر سبک محتوا که زبان بازی است و ما در مقولات فرهنگی بسیار کم از زبان بازی استفاده کردهایم و یکی هم از نظر محصول نهایی که آنچه تولید میشود، با توجه به شاکله بازی و نوع game play متفاوت است.
مدیرعامل شرکت «امین؛ هزارتوی شگفتی» با بیان اینکه این بازیها از نظر اصول فنی نیز کاملاً از نمونههای داخلی و خارجی متمایز است، تصریح کرد: ما سعی کردیم طراحی بازی را یاد بگیریم. نخست، دو گزاره بازی رومیزی و بازی تلفن همراه برای ما مطرح شد. به این نتیجه رسیدیم که بازی رومیزی این مزیت را دارد که کودکان را از فضای بازیهای موبایلی و فضای یکطرفه دور و تعاملی واقعی برقرار میکند.
وی اضافه کرد: از مهرماه سال گذشته، بر طراحی بازی در چارچوب یک پروژه مشارکتی رقابتی تمرکز و سپس آن را منتشر کردیم. شما ممکن است در ارتباط کلان با افراد، مجموعهها و سازمانهای گوناگون با بعضی از مسائل روبرو باشید که نتوانید آنها را بهصورت مستقیم حل کنید. ما از طریق تبدیل آن مفاهیم به بازی، با نوعی کارکرد غیرمستقیم آنها را آموزش میدهیم.
طاهرزاده ادامه داد: درواقع نیازی نیست که شما برای طراحی بازی هزینه هنگفتی صرف کنید، بلکه مفهوم موردنظر را برای ما تشریح میکنید و با هزینهای اندک، بازی برای شما طراحی میشود؛ سپس در منزل با فرزندانتان این بازی را انجام میدهید و در نتیجه بعد از مدتی، خود به خود مفهوم مدنظرتان به کودک منتقل میشود.
وی با بیان اینکه محصول فیزیکی شرکت ما یک بازی رومیزی است، گفت: محصول دیگری هم بهصورت نمونه اولیه داریم و به شکل آزمایشی اجرا کردهایم که قرار است به یک سایت تبدیل شود. هر شخص که محصولی میخواهد، میتواند اطلاعاتی نظیر طرح، مخاطب و ایدهاش را به سایت ارائه دهد؛ محصول بهصورت نمونه اولیه به او ارائه میشود. اگر تمایل داشت، میتواند همان محصول را توسعه دهد؛ یعنی هم در خانه و هم در قالب کاری تجاری امکان استفاده دارد.
مدیرعامل شرکت «امین؛ هزار توی شگفتی» گفت: هدف اصلی ما از حضور در نمایشگاه فننما، معرفی محصولات به مخاطبان عمومی و شکلگیری و توسعه شبکه ارتباطی میان خریداران و سازمانهاست. یکی از خدمات ما در این نمایشگاه، مشاوره در فضای سازمانی است؛ برای مثال یک سازمان اعلام میکند به بازی خاصی نیاز دارد که مفهومی را به کادر، سلسله طبقات یا سیستم اداریاش منتقل کند. ما میتوانیم آن را بهصورت یک بازی طراحی کنیم. به همین صورت، برای مخاطب عام نیز تبدیل مفاهیم موردنظر به طرح اولیه انجام میشود.
وی درباره رضایت مشتریان از محصول شرکت اظهار کرد: مخاطبان «بازی رومیزی دلاور»، نهادهایی نظیر بسیج، کانونهای فرهنگی مساجد و مجموعههای مرتبط با کودک و نوجوان بودند که محصول ما شامل یک بسته ۱۵ تایی از بازیها برای سنین گوناگون در اختیار آنها قرار گرفت. رضایت در حدی بود که مجموعهای در شهر اصفهان بازطراحی آن بازی را اختصاصاً برای خود درخواست کرد.
طاهرزاده با بیان اینکه محصول دوم نیز در حال چاپ است و در تستهای دانشآموزی و مجموعه تست بازی از نظر نوآوری و جذابیت بازخورد خوبی داشته است، افزود: «امین؛ هزار توی شگفتی» یک شرکت طراحی مجموعه بازیهای آموزشی و فرهنگی با هدف انتقال مفاهیم از طریق بازی و ایجاد تعامل با مخاطب است.
وی در پایان تأکید کرد: شرکت ما افتخار دارد که طراح چهار بازی رومیزی، یک اتاق فرار خانگی، یک بازیوارسازی سازمانی برای درمانگاه دندانپزشکی کودکان و مجری یک محیط بازی است و در دومین نمایشگاه ملی فننما در سالن C، پاویون صنایع خلاق میزبان عموم علاقهمندان خواهد بود.
انتهای پیام