سیاست وزارت علوم گسترش آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 3935432
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
وزیر علوم در اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان:

سیاست وزارت علوم گسترش آموزه‌های قرآنی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم تمام تلاش خود را به کار گرفته و خواهد گرفت تا در چارچوب سند دانشگاه اسلامی، موضوع توجه به آموزه‌های قرآنی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

سیاست وزارت علوم گسترش آموزه‌های قرآنی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز یکشنبه 25 آبان‌ماه در مراسم اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان که با شعار «محمد(ص)؛ پیامبر رحمت و مهربانی‌ها» و به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فرهنگی دانشجویی در کشور است که امسال سی‌وپنجمین دوره آن برگزار شد. این جشنواره جزء پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های دانشجویی کشور به شمار می‌رود و از تنوع زیادی نیز برخوردار است.

وی افزود: مسئولیت این جشنواره، حفاظت از امانت پیامبر اسلام(ص) است که فرمودند: «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ....» که منظور قرآن و عترت است که آن را برای امت خود به یادگار گذاشته‌اند و به این موضوع مهم در سال‌های اخیر و در برگزاری این جشنواره توجه شده است که امسال نیز حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با همکاری سایر معاونت‌های این وزارتخانه و دانشگاه‌های کشور و با میزبانی دانشگاه اصفهان این جشواره را برگزار کرد.

غلامی بیان کرد: فضای حاصل از گسترش بیماری کرونا، امسال ویژگی خاصی به این جشنواره بخشیده است و آن هم اینکه استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی امکانی فراهم کرده تا ممارست و تمرینی در این زمینه صورت گیرد تا در سال‌های آینده و بعد از نابودی ویروس کرونا، از ظرفیت‌های فضای مجازی برای پوشش این برنامه در سطح ملی و بین‌المللی استفاده کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: براساس آموزه‌های دینی، باید اخلاق را زمینه اصلی تلاش و فعالیت‌های زندگی‌ فردی و اجتماعی خود قرار دهیم. قطعا مکارم اخلاق از پیام‌های برگزاری این نوع جشنواره‌ها خواهد بود که مزین به نام قرآن و عترت است، چنانکه پیامبر(ص) نیز فرمودند: «بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَکارِمَ الاخلاق»؛ ایشان هدف از بعثت خود را احیای مکارم اخلاق میان بشر دانستند. قرآن نیز به این نکته مهم تاکید دارند که پیامبر(ص) اسوه کامل برای مومنین و مسلمانان است. علاوه بر این خداوند عامل بودن پیامبر(ص) به رعایت اخلاق اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهند و می‌فرمایند: «وَ اِنَّکَ لَعَلَی‌ٰ خُلُقٍ عَظیم»، این خلق عظیم بیانگر اسوه بودن پیامبر(ص) است.

وی بیان کرد: وزارت علوم تمام تلاش خود را به کار گرفته و خواهد گرفت تا در چارچوب سند دانشگاه اسلامی، موضوع توجه به آموزه‌های قرآنی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد. به همین دلیل سعی داریم در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف به خصوص جشنواره قرآن و عترت، تمام زمینه‌های ممکن را برای گسترش آموزه‌های قرآنی به‌کار گیریم که البته این رویکرد در سال‌های گذشته پیگیری شده، اما قطعا فضاها، زمینه‌ها و نوآوری‌های جدیدی در این زمینه باقی مانده که باید در استمرار برگزاری این جشنواره و با بهره‌گیری از تجربیات جشنواره‌های گذشته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha