دانشگاه منشأ پیام‌های معنوی و امیدبخش برای جامعه باشد
کد خبر: 3935437
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰

دانشگاه منشأ پیام‌های معنوی و امیدبخش برای جامعه باشد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: انتظار داریم از ظرفیت عظیم تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی در حوزه میان‌رشته‌ای و با محوریت تدبر در قرآن بهره ببریم و دانشجویان را در کانون معنویت دانشگاه حفظ و پیام‌های معنوی و امید‌بخش را از درون دانشگاه به جامعه منتقل کنیم.

دانشگاه منشاء پیام‌های معنوی و امیدبخش برای جامعه باشد

به گزارش ایکنا از اصفهان، محمد هادی عسکری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم امروز یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه در مراسم اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان که با شعار «محمد(ص)؛ پیامبر رحمت و مهربانی‌ها» و به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری باید از هنر به مثابه تاثیرگذارترین ابزار برای نزدیکی هرچه بیشتر مردم و به خصوص نسل جوان با قرآن و آموزه‌های آن به‌کار گیریم.

وی افزود: باید از هنرهای اصیل و فاخری همچون خوشنویسی، نمایش، هنرهای تجسمی و معماری برای انتقال و نهادینه کردن روح و معارف قرآن در نهاد جوانان و دانشجویان کشور بهره ببریم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: جهان اسلام تاثیرپذیری گسترده‌ای از قرآن در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دارد و این سنتی پویا و با رونق قلمداد می‌شود که در ایران منشا آثار ارزشمندی بوده که ارزش و غنای آن، ایران را از سایر ممالک اسلامی متمایز می‌کند.

عسکری ادامه داد: امروز به همت و تلاش جوانان فرهیحته دانشجو تدیر و تامل در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است، هر چند قرائت خوش قرآن، دروازه ارزشمندی برای توجه به قرآن است، اما دانشگاه و جوان امروز بیش از هر زمان دیگری به عقلانیت، معنویت و تدبر در مفاهیم متعالی آن نیازمند است.

وی افزود: انتظار داریم از ظرفیت عظیم تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی در حوزه میان رشته‌ای و با محوریت تدبر در قرآن بهره ببریم و دانشجویان را در کانون معنویت دانشگاه حفظ و پیام‌های معنوی و امید بخشی را از درون دانشگاه به جامعه منتقل کنیم.

انتهای پیام
captcha