عقلانیت و معنویت قرآنی پاسخگوی نیازهای جوامع انسانی است
کد خبر: 3935434
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
غلامرضا غفاری:

عقلانیت و معنویت قرآنی پاسخگوی نیازهای جوامع انسانی است

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: عقلانیت و معنویتی که از کاوش و تأمل در قرآن حاصل می‌شود، این مولفه کلیدی باید باعث پیوند مطالعات و تحقیقات قرآنی برای پاسخ به نیازهای جوامع بشری باشد.

عقلانیت و معنویت قرآنی پاسخگوی نیازهای جوامع انسانی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه در مراسم اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان که با شعار «محمد(ص)؛ پیامبر رحمت و مهربانی‌ها» و به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رویدادها و رخدادهای مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور، برگزاری جشنواره قرآن و عترت است که امروز شاهد اختتامه سی و پنجمین دوره آن هستیم.

وی افزود: آموزه‌های دینی و نقش‌آفرینی که این آموزه‌ها در هویت دینی دانشجویان و در فضاهای علمی دارد، نقش آفرینی بی‌بدیلی است. تلاش‌هایی که در این عرصه صورت می‌گیرد، امکان و فرصت بیشتری را برای آشنایی با آموزه‌های قرآنی فراهم می‌سازد.

معاون فرهنگی وزیر علوم بیان کرد: تلاش وزارت علوم در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و در دانشگاه‌های کشور برای تنوع بخشی به حوزه فعالیت‌های قرآنی چشم‌گیر و قابل توجه است، زیرا معتقدیم این رویکرد باعث مشارکت بیشتر دانشجویان و خانواده نظام آموزش عالی کشور می‌شود.

غفاری ادامه داد: تمام تلاش‌های ما برای این است که آموزه‌های قرآنی و فهم حاصل از آن به عنوان درون‌مایه‌ای بسیار مهم، در مقام عمل و در نظام اخلاقی و سبک زندگی دانشجویان و خانواده نظام آموزش عالی نهادینه شود، زمانی که فرهنگ قرآن و عترت در زندگی و حیات اجتماعی و فرهنگی جامعه جاری شود، آثار تعیین کننده‌ای خواهد داشت و این رویکرد می‌تواند تاثیرگذاری این کتاب آسمانی را در فضاهای مختلف بیشتر و به صورت مشخص‌تر نشان دهد. قطعا همه دوست‌داران قرآن و قرآن پژوهان انتظار دارند که بیش از پیش شاهد حضور این آموزه‌ها در زندگی اجتماعی و فرهنگی خود باشیم.

وی افزود: عقلانیت و معنویتی که از کاوش و تامل در  قرآن حاصل می‌شود، مولفه مهم و کلیدی است و این مبنا باید باعث پیوند مطالعات و تحقیقات قرآنی برای پاسخ به خواسته‌ها و نیازهای جوامع امروزی باشد، در واقع پژوهش‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند به نیازها و مسائل جوامع انسانی پاسخ بدهد.

انتهای پیام
captcha