مسئولان مردمی بودن را از شهید سلیمانی بیاموزند
کد خبر: 3945353
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
حجت‌الاسلام رهبر در گفت‌وگو با ایکنا:

مسئولان مردمی بودن را از شهید سلیمانی بیاموزند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: درسی که مسئولان و سیاستمداران باید از شهید سلیمانی بیاموزند، مردمی بودن و خدمت به مردم است و اینکه وقتی به منصبی می‌رسند، این‌قدر به دور خودشان سیم خاردار نکشند تا مردم نتوانند با آنها ملاقات کنند.

مسئولان مردمی بودن را از شهید سلیمانی بیاموزند

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی، اظهار کرد: ایشان یک سردار ولایت‌مدار، شجاع، جهان‌نگر، متعهد، ایثارگر، متواضع، مردم‌دوست، ساده‌زیست و با اخلاص بودند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، سلیمانی یک مکتب و راه است و این نکته بسیار مهمی محسوب می‌شود. در واقع شهید سلیمانی نه فقط یک سردار شهید، بلکه راه و اندیشه وی خودش یک مکتب است.


بیشتر بخوانید: 


وی افزود: شهید سلیمانی فقط سردار میدان جنگ نبود، بلکه یک تئوریسین سیاسی هم بود و میان ایران و عراق و کشورهای منطقه یک ائتلاف و همدلی ایجاد و نیروهای دفاعی این کشورها را با هم متحد کرد و منطقه را از شر استکبار جهانی و داعش نجات داد. در واقع هر چه درباره این شخصیت بزرگوار گفته شود، کم گفته شده است، لذا کسانی که بر منصب قدرت نشسته‌اند، باید از این مرد بزرگ درس بیاموزند و فکر نکنند این میز و قدرت، رهاورد و غنیمت است، بلکه از آن برای خدمت به مردم استفاده کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر حمایت از راه و مکتب سلیمانی، گفت: این مکتب ماندگار است، همان‌طور که مالک اشتر و ابوذر غفاری برای امیرالمؤمنین(ع) چهره‌ای ماندگار بودند و سردار سلیمانی نیز دقیقا همین نقش را داشت.

حجت‌الاسلام رهبر تصریح کرد: درسی که مسئولان و سیاستمداران باید از شهید سلیمانی بیاموزند، مردمی بودن و خدمت به مردم است و اینکه وقتی به منصبی می‌رسند، این‌قدر به دور خودشان سیم خاردار نکشند تا مردم نتوانند با آنها ملاقات کنند. منظور این است که مسئول دفتر و محافظ و نگهبان را کنار بگذارند. این سفارش امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر است که راه را باز بگذار تا بینوایان و گرفتاران بتوانند حرفشان را بزنند و اطرافیان تو مانع آنها نشوند. همچنین مسئولان باید ولایت‌مداری، استکبارستیزی، اخلاص و ساده‌زیستی را نیز از شهید سلیمانی بیاموزند. انقلاب دستاورد خون شهداست و خون شهدا باید ارج گذاشته شود. شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند و مسئولان باید به آنها فکر کنند، همان‌طور که سردار سلیمانی به شهدا فکر می‌کرد.

 

انتهای پیام
captcha