چشم مردم ایران به دهان بیگانه‌صفتان نیست / رئیس‌جمهور منتخب پیروزی خود را قدر بداند
کد خبر: 3978567
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
حجت‌الاسلام گرجی در گفت‌وگو با ایکنا:

چشم مردم ایران به دهان بیگانه‌صفتان نیست / رئیس‌جمهور منتخب پیروزی خود را قدر بداند

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان گفت: انتخابات دیروز نشان داد که مردم ایران چشم‌شان به دهان بیگانگان یا بیگانه‌پرستان و بیگانه‌صفتان نیست و مسیر خودشان را با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های امام(ره) و شهدا تنظیم می‌کنند.

چشم مردم ایران به دهان بیگانه‌صفتان نیست / رئیس‌جمهور منتخب پیروزی خود را قدر بداند

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان ضمن تبریک به ملت ایران، رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های شهدا، اظهار کرد: حضور نزدیک به 50 درصد واجدان شرایط در پای صندوق‌های رأی حاکی از مشارکت خوب مردم در انتخابات است، البته امیدواریم روزی برسد که همه افراد واجد شرایط با احساس مسئولیت و رضایت قلبی، پای صندوق‌های رأی حضور یافته و برای تعیین سرنوشت ملت و کشور اراده خودشان را در انتخابات بروز دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیتی از مخالفان در داخل و خارج از کشور به دنبال تحریم انتخابات بودند و با لطایف خاصی مصرانه تلاش می‌کردند مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی منصرف کنند، انتخابات دیروز نشان داد که مردم ایران چشم‌شان به دهان بیگانگان یا بیگانه‌پرستان و بیگانه‌صفتان نیست و مسیر خودشان را با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های امام(ره) و شهدا تنظیم می‌کنند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان اضافه کرد: دیروز شاهد بودیم که استقبال خوبی از انتخابات صورت گرفت، در اغلب کشورها تعداد افراد شرکت‌کننده در انتخابات در زمان‌های مختلف گوناگون است و بعضاً به زیر 50 درصد هم می‌رسد. امیدواریم مسئولان جدید و منتخبان ملت موفق شوند به‌گونه‌ای رفتار کنند که در دوره‌های بعدی شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم.

حجت‌الاسلام گرجی تصریح کرد: رئیس‌جمهور منتخب باید خدا را شاکر باشد که این توفیق نصیبش شده که به این ملت بزرگ، با سابقه و رنج‌دیده خدمت کند و این انتخاب را فرصت بداند و وعده‌هایی را که در سخنرانی‌ها و مناظرات داده است دنبال کند. برنامه‌محوری، تعامل با دنیا، تعامل با اندیشمندان، استفاده از جوانان و نخبگان و به‌خصوص استفاده مصرانه از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و کارشناسان در زمینه‌های مختلف می‌تواند موجب موفقیت رئیس‌جمهور منتخب شود. البته همه مردم و گروه‌ها و سلایق مختلف صرف‌نظر از رقابت‌های انتخاباتی باید با رئیس‌جمهور منتخب همکاری کنند، چون مهم این است که مشکل مردم برطرف شود و نظام آبرومند باشد. از طرف دیگر، رئیس‌جمهور منتخب و دولت جدید نیز باید از استعدادهایی که در جناح‌های دیگر وجود دارد، استفاده کنند تا کشور به سرعت به سمت پیشرفت و حل مشکلات قدم بردارد.

وی در پاسخ به این سؤال که در دوره‌های بعدی چگونه می‌توان مشارکت گسترده مردم در انتخابات را تحقق بخشید، گفت: اولاً باید آگاهی ایجاد کرد، بعضاً مردم نمی‌دانند یک رأی چقدر می‌تواند مؤثر باشد، رهبر معظم انقلاب تعبیر زیبایی داشتند و فرمودند: «همین رأی‌ها میلیون می‌شود»؛ یک رأی در یک روز، چهار سال سرنوشت یک ملت را تعیین می‌کند. بعضاً مردم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند و می‌گویند رأی بدهیم یا ندهیم، چه اتفاقی می‌افتد. از طرف دیگر، عملکرد همه مسئولان باید به‌گونه‌ای باشد که دل‌های مردم خرسند شود. نظام به پشتوانه رأی مردم استوار و قوی می‌شود، بنابراین باید به خواسته‌ها، نیازها و مشکلات مردم بها بدهیم و با انرژی و توانمندی به سمت حل این مشکلات حرکت کنیم، ان‌شاءالله مردم نیز همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha