تشکیل خانه‌های قرآنی روستایی؛ محور فعالیت‌های مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان
کد خبر: 4004913
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد؛

تشکیل خانه‌های قرآنی روستایی؛ محور فعالیت‌های مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان

مدیرعامل مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان گفت: محور فعالیت‌های این مجمع در شش ماهه دوم سال جاری، کمک به تشکیل خانه‌های قرآنی روستایی و آموزش و توانمندسازی مدیران این مراکز است.

تشکیل خانه‌های قرآنی روستایی؛ محور فعالیت‌های مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان

علی فضیلتی، مدیرعامل مجمع خیرین قرآنی استان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره فعالیت‌های این مجمع، اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته تاکنون، آموزش و توانمندسازی مدیران و مربیان قرآنی در دستورکار مجمع خیرین قرآنی استان قرار داشته است که در مجموع، سه هزار و ۸۰۰ مدیر و مربی قرآنی از ۲۹ استان کشور، از این آموزش‌ها به‌صورت حضوری بهره‌مند شده‌اند. با شیوع کرونا نیز تلاش کردیم این کار را به شکل مجازی پیش برده و این ارتباط را حفظ کنیم.

وی افزود: آموزش و توانمندسازی مدیران و مربیان قرآنی را به‌گونه‌ای پیش بردیم که شرایط برای نوعی تحول در فعالیت‌های قرآنی فراهم شود. در این راستا، مناطق کم‌برخوردار و محروم مثل مناطق روستایی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و از سال ۱۳۹۷، توجه ما به این مناطق معطوف شد. به همین منظور، موضوع خانه‌های قرآنی روستایی را مطرح کردیم و در شش ماه ابتدایی سال جاری، بر آموزش و توان‌افزایی مدیران این خانه‌های قرآنی متمرکز شدیم.

مدیرعامل مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان بیان کرد: در سال جاری، با همکاری بنیاد قرآن تهران، طرح جمع‌آوری قرآن‌های اضافی در منازل و قرآن‌های نیازمند مرمت در مساجد را اجرا کردیم که بیش از ۳۰ هزار جلد قرآن و مفاتیح در اختیار مجمع قرار گرفت. قرآن‌هایی را که سالم مانده بود، به مناطق و مراکز مختلف فرستادیم و قرآن‌هایی را که نیاز به مرمت داشت، صحافی کردیم.

فضیلتی تصریح کرد: مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان در خصوص ترویج صحیفه سجادیه فعالیت‌های خوبی انجام داده است و حدود ۲۰ هزار نفر در مسابقات مربوطه که با کمک بنیاد صحیفه سجادیه بابل برگزار شد، شرکت کردند. معتقدیم که ترویج خواندن و آموزش مفاهیم صحیفه سجادیه، کار بر زمین مانده‌ای محسوب می‌شود که کمتر به آن توجه شده است و اگر به آن پرداخته شود، با استقبال زیادی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: در شش ماهه دوم سال جاری، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، موضوع کمک به تشکیل خانه‌های قرآنی در روستاهای فاقد این مراکز را در دستورکار داریم. در برابر ۳۷ هزار روستا در کل کشور، کمتر از پنج هزار خانه قرآنی روستایی وجود دارد که لازم است این نقیصه رفع شود. در استان اصفهان با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، برای تشکیل این خانه‌های قرآنی و آموزش و توانمندسازی مدیران آنها اقدام کرده‌ایم.

مدیرعامل مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان اظهار کرد: مدیران و مربیان خانه‌های قرآنی روستایی باید به‌گونه‌ای آموزش ببینند و توانمند شوند که فعالیت‌های خلاقانه انجام دهند و از امکانات موجود بیشترین بهره‌وری را داشته باشند. ظرفیت‌ها و امکاناتی که امروز وجود دارد، به‌خصوص در فضای مجازی، سابق بر این وجود نداشت. متأسفانه مدیران خانه‌های قرآنی روستایی به‌دلیل مشکلات متعددی که با آنها مواجه بوده‌اند، کمتر به این ظرفیت‌ها توجه کرده‌اند. بنابراین، لازم است گسترش استفاده از اینترنت پرسرعت در روستاها از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری شود. به هر حال، از فضای مجازی بهره‌های زیادی می‌توان برد و نباید از این ظرفیت غافل بود.

انتهای پیام
captcha