دوره انتخاب برتر با رویکرد مهارت همسرگزینی برگزار می‌شود
کد خبر: 4029711
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان؛

دوره انتخاب برتر با رویکرد مهارت همسرگزینی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری دوره تخصصی آموزشی انتخاب برتر با رویکرد مهارت همسرگزینی، با هدف توانمندسازی دختران اصفهانی به‌منظور داشتن انتخاب آگاهانه خبر داد.

مهارت همسرگزینی و انتخاب آگاهانه

حجت‌الاسلام حامد اهتمام، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: دوره تخصصی آموزشی انتخاب برتر با رویکرد مهارت همسرگزینی، با هدف توانمندسازی خانواده‌ها، ویژه دختران اصفهانی برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل پایداری و تحکیم خانواده که رضایت‌مندی از زندگی را به همراه دارد، انتخاب آگاهانه است. با توجه به اینکه مهم‌ترین عامل طلاق در کشور، فقدان انتخاب آگاهانه محسوب می‌شود، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در راستای مأموریت اصلی خود در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی، دوره تخصصی انتخاب برتر را با هدف توانمندسازی دختران اصفهانی به‌منظور داشتن انتخاب آگاهانه برنامه‌ریزی کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: با توجه به شرایط فرهنگی و اقتصادی جامعه، شاید شرایط برای ازدواج به‌موقع برخی از جوانان مهیا نباشد و لذا، ازدواج به‌هنگام محقق نشود. بنابراین، در این دوره علاوه بر تبیین شاخص‌های یک انتخاب موفق، خویشتن‌داری و تاب‌آوری به‌عنوان مؤلفه‌های زیست عفیفانه که از اهداف دوره است، تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در مرحله اول همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) تا ولادت حضرت علی(ع) به‌عنوان یک زوج موفق و آسمانی، ویژه دختران 17 تا 30 ساله اصفهانی ساکن در شاهین‌شهر، برخوار، خوراسگان، کوهپایه و محمودآباد به شکل حضوری و مجازی اجرا می‌شود و در سایر شهرها، اجرای آن فقط به‌صورت مجازی امکان‌پذیر است. در ادامه نیز هر شهری که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان آن به حد نصاب برسد، این طرح به‌صورت حضوری در آن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اهتمام اضافه کرد: در این طرح، از حضور اساتید مطرح در حوزه ازدواج و خانواده بهره‌منده خواهیم شد و بعد از اتمام هر جلسه، مشاوران توانمند به‌صورت فردی در خصوص انتخاب همسر و خویشتن‌داری، خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام تا روز شنبه، دوم بهمن‌ماه سال جاری است، گفت: علاقه‌مندان واجد شرایط می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی dte.bz/bartar به‌صورت رایگان ثبت‌نام و در این دوره که از روز یکشنبه، سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود، شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha